Trendy w biznesie 2020

Trendy 2020 – jak rozwinąć skrzydła w biznesie

Udostępnij:
0
(0)

Jakie pomysły i technologie będą dominować w tym roku? Na co postawić, aby firma mogła stale proponować nowości swoim klientom? Odpowiedzi na te pytania nurtują wielu przedsiębiorców, i tych doświadczonych, i tych stawiających w biznesie pierwsze kroki. Poznajmy biznesowe trendy 2020.

Asystenci głosowi

Nie ulega wątpliwości, że od 2011 roku – kiedy to powstała Siri – wyszukiwanie głosowe przestało być tylko nowością. Dziś to praktyczny i niezbędny element każdego smartfona. Co więcej, powstają i znacząco się rozwijają kolejne rozwiązania tego typu, jak chociażby asystent Google’a. Asystenci głosowi nie tylko rozumieją pytania, które im zadajemy, ale także – już w niedalekiej przyszłości – będą mogli przeczytać całą stronę tekstu na głos. Wystarczy, że ich o to poprosimy.

Według Gartnera, trend korzystania z tej technologii będzie się utrzymywał. Szacuje się, że wyszukiwania głosowe będą w 2020 r. stanowiły nawet 50% wszystkich zapytań. Rynek będzie zatem wymagał znaczących zmian. Już wkrótce firmy mogą zacząć używać zaawansowanych Voicebotów na swoich stronach czy w aplikacjach, aby skuteczniej kontaktować się z klientami. Dziś w Stanach Zjednoczonych można zamówić w ten sposób kawę lub załatwić ważną sprawę w banku.

Należy też pamiętać, że korzystanie z asystentów głosowych pociągnie za sobą konieczność przystosowania do nich publikowanych treści. Najnowsze rozwiązanie daje jednak wiele interesujących możliwości, których nie warto bagatelizować.

Cyfryzacja obsługi

Obsługa klienta to już nie tylko stacjonarne sklepy, zamówienia przez strony internetowe lub media społecznościowe. Dziś sztuczna inteligencja pozwala na znacznie więcej.

Uważa się, że już wkrótce nieodłączną częścią naszego życia staną się rozwiązania, które będą potrafiły rozpoznać ludzkie potrzeby, określić emocje człowieka w danym momencie oraz dostosować do nich swoją reakcję. Wszystko to za sprawą najnowszych technologii zaczerpniętych z badań neurologicznych, sztucznej inteligencji oraz technik HCD, czyli projektowania stawiającego w centrum człowieka.

Te nowoczesne projekty wykorzystamy w codziennej pracy. Urządzenia będą rozpoznawać konkretne emocje w trakcie rozmów telefonicznych, np. analizując ton czy intonację głosu. Nie zabraknie też maszyn monitorujących nasz nastrój – rozróżniających radość, smutek lub gniew. W przyszłości kontakt z klientem będzie wyglądał zatem inaczej.

Co ciekawe, obecnie powstają nawet specjalne algorytmy, których zadaniem jest analizowanie materiałów audio i wideo. Mają one samodzielnie ocenić, jakie treści i emocje znajdują się w konkretnym pliku.

Użycie inteligencji emocjonalnej zapewne stanie się istotnym elementem działań firm w niedalekiej przyszłości.

Bliźniaki, ale cyfrowe

Cyfrowe bliźniaki są wirtualnymi kopiami istniejących systemów i urządzeń. To właśnie na nich uruchamia się symulacje, sprawdza możliwości i szuka potencjalnych problemów, zanim finalny projekt zostanie wypuszczony w świat. I chociaż pojęcie cyfrowych bliźniaków jest już znane w branży IT, to jednak firmy zaczynają dopiero odkrywać ich nowe zastosowania.

W kontekście przedsiębiorstw mówi się o tym, że bliźniaki cyfrowe pozwolą zoptymalizować procesy, pomogą stworzyć nowe produkty lub nawet więcej przewidzieć, np. niezbędną konserwację maszyn. Będą dostarczać również na bieżąco aktualne dane, dzięki czemu podejmowanie szybkich oraz trafnych decyzji stanie się dużo prostsze. Zapewne z czasem możliwości rozwiązania będą się zwiększać i przynosić jeszcze więcej korzyści zarówno małym, jak i dużym biznesom.

Przede wszystkim etyka

Zaufanie i etyka – to dwa elementy, bez których nowoczesna firma nie może funkcjonować. Cyfrowe technologie mogą budzić wiele pytań zarówno u klientów, jak i pracowników. Dlatego dziś – dla obu stron – bardzo istotna jest etyka. Uznaje się, że przedsiębiorstwa jeszcze bardziej będą dążyć do budowania i utrzymywania zaufania.

Każde działanie podejmowane przez przedsiębiorcę ma zatem znaczenie. Zaufanie budują nie tylko produkty, ale także podejmowane decyzje. Szkolenia pracowników czy sposób zarządzania danymi mogą sprawić, że znacznie więcej osób będzie postrzegać firmę pozytywnie. Technologia związana ściśle z etyką pomaga tworzyć produkty i narzędzia, które zwiększają poziom bezpieczeństwa danych.

Wszystko wskazuje na to, że przy utrzymywaniu przyszłościowych relacji z klientami pomocne będą etyczne wartości.

Trendy 2020

Lista trendów na rok 2020 przedstawia się imponująco. I chociaż najnowsze technologie będą plasować się wysoko w biznesowych rankingach, to jednak nie one jedne przykują uwagę przedsiębiorców. Liczyć się dla nich będzie także zaufanie pracowników, klientów oraz szeroko pojętej opinii publicznej. Dopiero łącząc tak różne trendy i dobierając je do własnych potrzeb, firmy znajdą sposób na to, by jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła w biznesie.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
3 sposoby na oszczędności w firmie dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów
Następny
Wybór formy opodatkowania działalności gospodarczej – pytania pomocnicze

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *