Boże Narodzenie w firmie – co można wrzucić w koszty?

Udostępnij:
0
(0)

Święta to magiczny czas, kiedy również przedsiębiorcy wpadają w wir bożonarodzeniowych zakupów. Nic w tym dziwnego, ponieważ to właśnie grudzień jest idealny na zintegrowanie pracowników podczas firmowej Wigilii, udekorowanie biura sympatycznymi ozdobami czy obdarowanie lojalnych kontrahentów miłym upominkiem. Jak zorganizować Boże Narodzenie w firmie, aby potem bez problemu rozliczyć się z poniesionych kosztów?

Wigilia pracownicza 

Trudno wyobrazić sobie święta bez uroczystej Wigilii, również tej obchodzonej w miejscu pracy. Wigilia pracownicza może zostać wrzucona w koszty pod warunkiem, że jej celem będzie integracja pracowników, a co za tym idzie, także wzrost wartości firmy.

Zgodnie z obowiązującym prawem koszty wigilijnego poczęstunku stanowią firmowy koszt podatkowy tylko wtedy, kiedy dodatkowo spotkanie przyczyni się do wzrostu wydajności pracowników. Dlatego też aby dobrze jest sporządzić ze świątecznego eventu krótki i ogólny raport, aby potem bez problemu udowodnić, że był on związany z prowadzoną działalnością.

wigilijna impreza firmowa Na co zwrócić uwagę i jak zorganizować wigilię firmową dla pracowników, aby bez problemów rozliczyć ją w kosztach?

Co ważne, sytuacja wygląda inaczej w przypadku kolacji wigilijnej zorganizowanej dla kontrahentów. Takie spotkanie nie może zostać zaliczone na poczet kosztów uzyskania przychodu, ponieważ związane jest bezpośrednio z kosztami reprezentacji, zwłaszcza tymi poniesionymi na usługi gastronomiczne.

Dekoracje świąteczne

Choć nadają świątecznego klimatu i cieszą pracowników, nie zawsze możemy je wrzucić w firmowe koszty – w tym przypadku umiar przedsiębiorcy odgrywa kluczową rolę.

Ozdoby świąteczne, zwłaszcza te zbyt okazałe i rzucające się w oczy, kwalifikowane są bowiem jako wydatek reprezentacyjny.

Warto zatem zastanowić się, czy nie lepiej zainwestować w skromniejsze, mniej wystawne dekoracje – te uznawane są z kolei za przyczynę wzrostu zadowolenia pracowników, a co za tym idzie, można uwzględnić je w kosztach uzyskania przychodu.

dekoracje świąteczne Dekoracje świąteczne – kiedy jeszcze koszty, a kiedy już wydatki na reprezentację?

Prezenty dla kontrahentów

Boże Narodzenie w firmie to także znakomity czas na obdarowanie swoich kontrahentów drobnymi upominkami. Tutaj również Urząd Skarbowy zwraca uwagę na zachowanie umiaru, ponieważ i w tym przypadku zbyt okazałe prezenty mogą zostać uznane za wydatek reprezentacyjny.

Jak zatem mieć pewność, że poniesione z tytułu prezentów koszty uwzględnimy potem w firmowych wydatkach? To proste – wystarczy rozsądnie podejść do kwestii zakupowych i wybrać takie upominki, które nie odbiegają od standardów obowiązujących w danej branży.

Co ważne, każdy prezent powinien być opatrzony firmowym logotypem – będziemy mieć wówczas pewność, że nasz podarunek ma dla organów podatkowych przede wszystkim charakter reklamowy.

prezenty dla kontrahentów Przeczytaj nasze wskazówki jak wybrać prezenty dla kontrahentów, aby móc je rozliczyć.

Kartki świąteczne

Z punktu widzenia prawa podatkowego, kupno okolicznościowych kartek jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem na złożenie kontrahentom świątecznych życzeń. Bez problemu wrzucimy je w firmowe koszty, ponieważ Urząd Skarbowy traktuje je jako element reklamowy, mający bezpośredni wpływ na budowanie pozytywnych relacji z klientami.

Warto pamiętać, że – tak jak w przypadku upominków – również na kartkach należy umieścić firmowy logotyp!

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
5 pomysłów na obniżenie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
Następny
Postanowienia biznesowe – jak przygotować się na nowy rok?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *