Serwis dla przedsiębiorców – biznes.gov.pl

Udostępnij:
0
(0)

Portal biznes.gov.pl jest nadzorowany przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii i jest kontynuacją projektu „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej”. To serwis skierowany przede wszystkim do przedsiębiorców – zarówno tych obecnych, jak i przyszłych.

Serwis dla przedsiębiorców z wiedzą online

Portal biznes.gov.pl jest podzielony na 3 części: Firma, Inwestycje, Eksport. Każda z nich dotyczy wybranego obszaru, czyli znajdziemy informacje o tym jak firmę prowadzić oraz rozwijać, w tym pozyskiwać fundusze oraz eksportować na rynki zagraniczne. Do portalu można zalogować się przez Profil Zaufany lub po zarejestrowaniu konta bezpośrednio w serwisie. Informacje w nim są stale aktualizowane, tak aby były zgodne z obowiązującymi przepisami. Serwis dla przedsiębiorców zawiera także listę usług dostępnych online.

Szczególnie ważna jest pierwsza część, czyli informacje dotyczące zakładania i prowadzenia firmy. Kompendium cennej wiedzy nie tylko do świeżo upieczonych przedsiębiorców.

Znajdziemy w nim informacje m.in. na temat:

  • Zakładania, zawieszania/ wznawiania i zamykania firmy,
  • Zatrudniania pracowników,
  • Podatków oraz ZUS,
  • Obowiązków przedsiębiorców, w tym dotyczących ochrony danych osobowych.
Sprawdź, jakie informacje przedsiębiorcy znajdą w serwisie obywatel.gov.pl

Czy warto korzystać z możliwości serwisu?

Tak!

Przede wszystkim, możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu to bardzo duże ułatwienie. Nie każdy przyszły przedsiębiorca na początkowym etapie biznesowej drogi ma doradcę (np. księgowego), który pomoże mu przejść przez formalności. Dlatego zebranie wiedzy krok po kroku, zwłaszcza wiedzy podanej w sposób przystępny i zrozumiały, wielu osobom ułatwi decyzję o założeniu własnej działalności gospodarczej. Zwłaszcza, że w ramach serwisu jest dostępne Centrum Pomocy, z bazą najczęściej zadawanych pytań oraz możliwością zadania pytania e-konsultantowi. To dość często może być najszybsze źródło odpowiedzi na pytania.

Dlaczego jeszcze o tym piszemy? Ponieważ zarządzanie firmą z pomocą systemów online jest bardzo efektywne, pozwala na znaczne oszczędności czasu. Szybciej i łatwiej wymieniać informacje online niż czekając w kolejce w biurze/ urzędzie, szybciej i łatwiej zarządzać dokumentami w obiegu elektronicznym niż papierowym. Dlatego też zachęcamy przedsiębiorców do korzystania z dostępnych możliwości.

Serwis dla przedsiębiorców jest dostępny pod adresem biznes.gov.pl.

punkt informacji dla przedsiębiorcy Zobacz, co można załatwić w Punkcie Informacji dla Przedsiębiorców

Źródło: biznes.gov.pl, informacje i dostęp na dzień 29.10.2018 r.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Dlaczego warto trenować twórcze myślenie w organizacji?
Następny
Zmiany w podatkach w 2019 – co jeszcze warto wiedzieć?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *