Rozliczenia księgowe w SaldeoSMART

Udostępnij:
0
(0)

Rozliczenia księgowe są dostępne w Pakiecie Komunikacja z Klientem. To jeden z głównych modułów programu. Nic dziwnego, wszakże przesyłanie rozliczeń przez księgowych z biura rachunkowego należy do najważniejszych elementów obsługi księgowej firm. Jak SaldeoSMART ułatwia rozsyłanie rozliczeń do klientów? I dlaczego warto robić to właśnie online?

Rozliczenia księgowe – jak działają?

Przez moduł Rozliczenia księgowe rozumiemy tę część systemu SaldeoSMART, która umożliwia przesyłanie przez biuro rachunkowe jego klientom informacji o wyniku finansowym firmy, podatkach oraz ZUS do zapłaty. W tej części można także informować klienta o rozliczeniu z biurem rachunkowym. Funkcjonalność dostępna w SaldeoSMART umożliwia udostępnianie firmom dostępu do rozliczeń księgowych online, a co za tym idzie klient biura ma dostęp do historii swoich rozliczeń księgowych w jednym miejscu. Korzyści z zastosowania są oczywiste – ułatwienie pracy oraz ujednolicenie sposobów informowania klientów o ich rozliczeniu, klient zaś otrzymuje szybkie i czytelne informacje na temat stanu jego finansów oraz rozliczeń z urzędami. Dodatkową korzyścią jest dostęp do wykresów graficznych, które ułatwiają przedsiębiorcom analizę danych finansowych. Dzięki temu zakres usług biura rachunkowego poszerza się o panel z dostępem do informacji księgowych online.

Jak działa dodawanie rozliczeń księgowych?

Stawiamy na prostotę i wygodę pracy. SaldeoSMART udostępnia użytkownikom formularz, w którym wystarczy wpisać podstawowe informacje, np. przychód, koszty, podatek do zapłacenia a aplikacja automatycznie wyśle do klienta czytelną wiadomość mailową na temat jego wyniku finansowego. Z podatkami lub składkami ZUS jest podobnie. Co ważne, w SaldeoSMART można uzupełniać te informacje sukcesywnie, zgodnie z harmonogramem pracy księgowych w biurze.

Wartością dodaną są funkcje, które wynikają z samego przesyłania rozliczeń, a których przedsiębiorca nie miałby w przypadku tradycyjnego wysyłania informacji przez biuro. Są to wspomniane już wcześniej wykresy graficzne dla przedsiębiorcy, przypominanie o terminach płatności podatków czy ZUS oraz tabela zbiorcza z historią rozliczeń. Te elementy są coraz częściej poszukiwane przez przedsiębiorców, dla których ważna staje się analiza danych firmowych, a praca księgowych staje się bardziej uporządkowana i łatwo sprawdzić stan wysyłki rozliczeń do klientów.

Wysłanie rozliczeń księgowych z SaldeoSMART w kilku krokach

Cykliczność pracy jest wpisana w zawód księgowych. Niestety, często jest z nią powiązane odczuwalne zwiększenie ilości pracy w okresie przesyłania rozliczeń, czyli mniej więcej między 10 a 25 dniem miesiąca. Jednym z celów wdrożenia SaldeoSMART i pakietu Komunikacja z Klientem jest zrównoleglenie pracy, tak aby jej cykliczność nie była aż tak bardzo odczuwalna.

Rozliczenia księgowe w SaldeoSMART można przesyłać na dwa sposoby:

  • wbudowana funkcja rozliczeń umożliwia przesyłanie do klientów rozliczeń księgowych za pomocą wygodnego i prostego formularza, a jednocześnie system wysyła firmom maile z powiadomieniami o dodaniu rozliczenia,
  • automatyczne analizatory deklaracji księgowych – ten mechanizm jest wdrażany indywidualnie. Pozwala odczytywać deklaracje z programów księgowych albo Płatnika, na podstawie tych danych uzupełnia formularz z rozliczeniem księgowym dla klienta i wysyła do niego maile z informacjami o wyniku finansowym, podatkach czy ZUS do zapłaty.

W obu przypadkach nie trzeba ręcznie wysyłać do każdego klienta informacji, maile w uporządkowany sposób wysyła SaldeoSMART. Dodatkowo dla księgowych na bieżąco jest tworzony raport ze stanem wysyłki informacji księgowych do klientów. Wielu Użytkowników powiedziało o nim, że przed wdrożeniem aplikacji prowadzili takie statystyki ręcznie – na tablicy albo na kartce, więc automatyczne zestawienie jest dla nich dodatkowym ułatwieniem w koordynowaniu pracy biura rachunkowego.

Aby zapoznać się z działaniem rozliczeń księgowych, możesz obejrzeć krótki film.

  • Przygotowanie rozliczenia na podstawie dostarczonych dokumentów (księgowy)
  • Wprowadzenie odpowiednich wartości do formularza z rozliczeniem w SaldeoSMART (księgowy)
  • Wysyłka maila do firmy z informacją o rozliczeniu (SaldeoSMART)
  • Firma zawsze może sprawdzić rozliczenia online, bez dodatkowego pytania o to księgowego (SaldeoSMART, aplikacja mobilna.)
  • Czytelny stan wysyłki rozliczeń do klientów biura dla księgowych oraz zarządzających biurem rachunkowym (SaldeoSMART)
  • Dodatkowe korzyści z wykorzystania nowoczesnych programów dla księgowości – wykresy graficzne, kontrola płatności, zestawienie z historią rozliczeń firmy dla klienta i księgowego (SaldeoSMART)

Mamy nadzieję, że ta lista przekona tych z Państwa, którzy jeszcze tego nie robią, do wykorzystania SaldeoSMART do przesyłania klientom rozliczeń księgowych.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Najlepszy dostawca – jak go wybrać spośród wielu?
Następny
Obieg dokumentów w zasięgu ręki

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *