Przedsiębiorstwo gotowe na klienta mobilnego

Udostępnij:
0
(0)

Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

Firmy wciąż nieprzygotowane na transakcje mobilne

Jak pokazują wyniki raportu Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego, przeprowadzonego pod koniec 2014 roku przez ActiveMobi, polskie MŚP wciąż nie są gotowe na konsumentów kupujących za pośrednictwem urządzeń zdalnych. Jedynie 7% firm ma strony internetowe, które są przyjazne urządzeniom przenośnym. Obecnie współczesny konsument awansował na stanowisko prosumenta, który dokonuje zakupów internetowych jak profesjonalista, porównując oferty, ceny oraz opinie o poszczególnych firmach i produktach. Smartfony stały się narzędziem służącym wykonywaniu codziennych czynności, a liczba osób korzystających z internetu za ich pośrednictwem zaczyna przewyższać liczbę użytkowników sieci korzystających z niej przy pomocy urządzeń stacjonarnych.

Dobra strona internetowa to podstawa

Niestety, z badań wynika, że jedynie mały odsetek przedsiębiorstw ma stronę internetową z wersją przystosowaną do urządzeń mobilnych. Z reguły są to firmy funkcjonujące w większych miastach, gdzie przedsiębiorcy są bardziej świadomi potrzeb ich konsumentów. Aby klient dokonujący zakupu za pośrednictwem urządzenia mobilnego mógł z łatwością znaleźć interesujący go artykuł, pojedyncze elementy strony internetowej powinny być zaprojektowane pod wersję mobilną, a nie w nią przekształcone. Dlatego też aby być zupełnie pewnym, że nasz klient znajdzie poszukiwany przez niego produkt i dokona jego zakupu – bez względu na urządzenie, jakim się posługuje – to tworząc stronę internetową, powinniśmy zacząć od zaprojektowania jej wersji na urządzenia mobilne. Tradycyjne WWW na urządzeniach przenośnych ładują się dłużej i są przeciążone treścią, co znacznie utrudnia dokonywanie zakupów mobilnych za ich pośrednictwem. Aby zwiększyć zasięg przedsiębiorstwa, dobrze jest także zatroszczyć się o to, aby informacje o naszej firmie można było szybko i łatwo wyszukać w internecie, tak aby współczesny prosument przy podejmowaniu decyzji o zakupie mógł wziąć pod uwagę również jej ofertę.

Zainwestuj w wersję mobilną

Konsumenci coraz bardziej doceniają możliwość przeprowadzania transakcji zdalnie, bez względu na miejsce, w którym się aktualnie znajdują. Do kupna towaru lub usługi wystarcza im jedynie dostęp do internetu oraz smartfon bądź tablet. Grono klientów korzystających z zakupów mobilnych z dnia na dzień rośnie. Użytkownicy sieci przed dokonaniem zakupu coraz częściej porównują ceny i szukają opinii o danych produktach i firmach w internecie. Dlatego też aby trafić do większej liczby konsumentów, przedsiębiorstwo powinno zainwestować w stronę internetową odpowiadającą potrzebom rynku mobilnego. Dzięki temu firma może powiększyć swoją sprzedaż o kolejną grupę klientów i tym samym pokonać swoich konkurentów, którzy nie zdążyli się jeszcze przygotować na potrzeby współczesnego konsumenta mobilnego.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Obieg doskonały
Następny
Jak zaksięgować nietypowe faktury?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *