Podsumowanie aktualizacji SaldeoSMART dla firm w trzecim kwartale 2018

Podsumowanie aktualizacji dla firm w trzecim kwartale 2018

Udostępnij:
0
(0)

Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem zmian w Panelu Firmy, które zostały wprowadzone w aktualizacjach w trzecim kwartale 2018 roku. Przedstawiamy je z podziałem na moduły programu w kolejności od najstarszej do najnowszej funkcji.

Ustawienia Konta

Uprawnienia do bazy kontrahentów

W ramach dostępu do Bazy kontrahentów wydzieliliśmy możliwość nadania 3 uprawnień: dodawania, edycji i usuwania kontrahenta. Uprawnienia są nadawane przez Administratora Konta – opcja jest dostępna w sekcji Prawa dostępu na stronie edycji Użytkownika.

Prawa te są zastosowane obecnie na liście kontrahentów, podczas obróbki dokumentu (na widoku detali dokumentu) oraz w module do wystawiania faktur.

Uwaga! W ramach pozostałych funkcjonalności: dokumentów kasowych, wyciągów bankowych oraz zaliczek, uprawnienia zostaną dodane w kolejnej aktualizacji. W tym momencie zachowana jest dotychczasowa funkcjonalność, która pozwala każdemu użytkownikowi dokonywać z tego poziomu zmian w bazie kontrahentów.

Moduł Archiwum dokumentów

Split payment dla przelewów w formacie Eliksir 0

Generowanie elektronicznych płatności w SaldeoSMART rozbudowaliśmy o mechanizm zgodny ze split payment (płatność podzielona). Mechanizm podzielonej płatności jest stosowany wyłącznie dla pojedynczych faktur w walucie PLN z niezerowymi stawkami VAT. Przy zbiorczej płatności za faktury użycie split payment dla przelewów jest niemożliwe.

W pierwszym etapie generowania przelewów, użytkownik ma do wyboru opcję „Generuj płatność podzieloną (split payment)” TAK/ NIE. Wybór TAK spowoduje, że kwota netto z faktur będzie przelewana na standardowy rachunek bankowy, a kwota VAT na tzw. Rachunek VAT.

Uwaga! Przelewy w formacie BZ WBK nie obsługują płatności podzielonej.

Generowanie elektronicznych przelewów dla Alior Bank

W związku z wdrożeniem mechanizmu split payment i zmianami po stronie banków, dodaliśmy nowy profil generowania elektronicznych przelewów – Alior Bank. Ustawienia dostępu do generowania poleceń przelewów oraz obsługiwane formaty (Elixir0, BZ WBK oraz Alior Bank) są dostępne podczas edycji ustawień firmy.

Rozbudowa raportu Rozrachunki z Kontrahentami

Raport rozbudowaliśmy o liczbę faktur, z których pochodzą należności/ zobowiązania oraz liczbę miesięcy, z których pochodzą należności/ zobowiązania. To informacje przydatne w analizie danych, szczególnie w przypadku zobowiązań, gdyż widać, czy prezentowana kwota dotyczy jednej faktury czy większej liczby oraz z jakiego okresu one są.

Zobacz także podsumowanie zmian dla firm z drugiego kwartału 2018

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
5 ważnych zmian w podatkach, o których warto wiedzieć przed 2019
Następny
Wynagrodzenie w ogłoszeniu o pracę – hit czy kit?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *