Podsumowanie aktualizacji w czwartym kwartale 2018

Podsumowanie aktualizacji dla firm w czwartym kwartale 2018

Udostępnij:
0
(0)

Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem zmian w Panelu Firmy, które zostały wprowadzone w aktualizacjach w ostatnim – czwartym kwartale 2018 roku. Przedstawiamy je z podziałem na moduły programu w kolejności od najstarszej do najnowszej funkcji.

Ustawienia Konta

Uprawnienia do bazy kontrahentów – kontynuacja

W ramach dostępu do Bazy kontrahentów wydzieliliśmy możliwość nadania 3 uprawnień: dodawania, edycji i usuwania kontrahenta. Uprawnienia są nadawane przez Administratora Konta – opcja jest dostępna w sekcji Prawa dostępu na stronie edycji Użytkownika.

Uprawnienia zostały dodane również w innych częściach systemu, czyli na detalach transakcji z wyciągów bankowych, w module Kasa oraz Zaliczki pracownicze. Uprawnienia w Bazie kontrahentów dotyczą także dodawania nowego konta bankowego dla kontrahenta.

Baza Kontrahentów

Nowe kraje w Bazie kontrahentów

Została rozbudowana lista krajów, która wykorzystywana jest podczas tworzenia nowego kontrahenta. Lista zawiera obecnie wszystkie kraje świata.

Moduł Archiwum Dokumentów

Optymalizacja pobierania plików PDF i ZIP dla dokumentów

Aby usprawnić pobieranie plików PDF oraz ZIP dodaliśmy limity wielkości. Dla plików PDF to 500 MB a dla ZIP – 1 GB. Dzięki temu pliki będą generowały się szybciej.

Moduł Faktury

Lista jednostek miary

W ramach zakładki Towary w menu głównym wydzieliliśmy listę jednostek miary, która ma zastosowanie dla pozycji towarowych oraz wystawianych faktur sprzedażowych. W ramach Listy jednostek można dodawać oraz usuwać jednostki. Usunięcie jednostki nie spowoduje usunięcia jej z faktur sprzedażowych lub pozycji towarowych w dokumentach, dla których była wcześniej zastosowana.

Obecnie dla wszystkich użytkowników lista została zasilona jednostkami, które dotychczas zostały wykorzystane na fakturach lub dokumentach danej firmy.

Zmiany w wysyłaniu oraz drukowaniu do PDF faktur sprzedaży

Mechanizm wysyłania faktur sprzedażowych został zmieniony w związku z dodaniem możliwości generowania i wysyłania faktur w języku niemieckim. Pod podglądem faktury dodaliśmy przyciski „wyślij email” oraz „Drukuj” – po najechaniu na nie kursorem myszki są dostępne opcje wyboru języka: PL (polski), DE (niemiecki), EN (angielski). Wysyłanie faktur mailem do kontrahenta jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy w ustawieniach kontrahenta jest podany jego adres mailowy.

Kraj w danych firmy

Dane firmy zostały poszerzone o pole Kraj, które będzie prezentowane na wydrukach faktur wystawianych przez firmę (po adresie). Domyślnie ustawiona jest Polska. Kraj można zmienić podczas edycji danych firmy.

Import faktur sprzedażowych z Excel

Na Liście faktur sprzedażowych jest dostępna funkcja, która umożliwia zaimportowanie wielu faktur z pliku Excel – „Importuj faktury” po prawej stronie nad Listą faktur. Aby zaimportować faktury należy pobrać najpierw wzór pliku Excel, wypełnić go, a następnie dodać do programu.

Nadawanie kategorii fakturom sprzedażowym – opcja

Funkcja ta jest włączana indywidualnie przez Biuro Rachunkowe.

Nadawanie kategorii fakturom sprzedażowym jest możliwe na widoku detali faktury – formatka znajduje się na samym dole, pod informacjami dotyczącymi faktury. Kategoria zawiera informacje o tym, na jakich kontach księgowych należy zaksięgować daną fakturę sprzedażową. Faktury mogą być kategoryzowane wg pozycji towarowych lub rejestru VAT (2) – należy to wcześniej ustawić w edycji firmy. W polu „Kategoria” (1) należy wybrać odpowiednią kategorię, ewentualnie podzielić dokument na kilka kategorii – służy do tego znak % po prawej stronie linii (3).

Aby ułatwić obsługę kategoryzowania faktur formatka może być zablokowana lub odblokowana. Jeśli jest odblokowana to znaczy, że zawsze będzie w dolnej części ekranu, bez względu na to jak będziemy przewijać stronę z fakturą. Zablokowanie powoduje, że formatka znajduje się na końcu ekranu i aby ją zobaczyć należy przewinąć go na dół strony.

 

Zobacz także podsumowanie zmian dla firm w trzecim kwartale 2018

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Postanowienia biznesowe – jak przygotować się na nowy rok?
Następny
Aktualizacja SaldeoSMART – E-teczki pracownicze w module Kadry

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *