Co znajdziesz we wpisie:
SaldeoSMART jako jedne z pierwszych rozwiązań dla księgowych udostępnia połączenie z Krajowym Rejestrem e-Faktur. Sprawdź już teraz jak łatwo możesz korzystać z rządowego systemu w naszej aplikacji.
Zobacz wszystkie usprawnienia związane z KSeF
Od dziś w SaldeoSMART masz możliwość wystawienia faktury zgodnej z wymaganiami ustawy wprowadzającej Krajowy System e-Faktur.
Dodawanie tokenu przez firmę/klienta biura
Od czego zacząć korzystanie z KSeF w SaldeoSMART? Podstawą jest token generowany przez firmę-podatnika w rządowym systemie e-faktur. Należy wybrać odpowiednie uprawnienia dla danego tokenu:
- pełne uprawnienia do zarządzania
- wystawienie faktur
- dostęp do faktur.
Możesz również połączyć uprawnienia tj. nadać dostęp do przeglądu faktur oraz ich wystawiania.
Jako właściciel przedsiębiorstwa możesz dodać wygenerowany token z odpowiednimi uprawnieniami w SaldeoSMART. Możesz go aktywować dla pracowników lub/oraz dla swojego biura rachunkowego, którego jesteś klientem.
Dodawanie tokenu przez biuro rachunkowe
Biuro rachunkowe powinno otrzymać od każdego swojego klienta token z uprawnieniem umożliwiającym wystawianie i pobieranie faktur. Aby dodać go do danej firmy, należy wejść w zakładkę „Ustawienia KSeF” i wkleić przesłany token.
Uprawnienia KSEF w SaldeoSMART
W aplikacji możesz jako administrator konta wejść w danego użytkownika i nadać mu uprawnienia odnośnie KSeF. Dzieje się tak zarówno dla pracowników firmy jak i bura rachunkowego. Na razie mamy dostępną jedną funkcję – wysyłanie do KSeF i takie też uprawnienie możesz nadać danemu użytkownikowi. Już niedługo będzie również druga opcja: pobieranie z faktur z KSeF.
UWAGA: nie ma potrzeby nadawania dostępu do KSeF dla administratorów konta. Ma on bowiem dostęp do KSeF dla wszystkich wprowadzonych tokenów.
Wysyłanie faktur do KSEF
W SaldeoSMART możesz wysłać fakturę do Centralnego Rejestru Faktur na 3 sposoby.
Wysłanie do KSeF w trakcie wystawiania faktury
Gdy zakończysz wpisywać wszystkie niezbędne dane w wystawianej fakturze, możesz przesłać ją bezpośrednio do Centralnego Rejestru Faktur. Nowa faktura pojawi się również na liście faktur w SaldeoSMART.
Wysłanie do KSeF z listy faktur pojedynczo
Jeśli chcesz przesłać do KSeF już wystawioną fakturę, możesz to zrobić z poziomu listy faktur. Wystarczy, że zaznaczysz odpowiedni dokument i klikniesz przycisk „Wyślij do KSeF”.
Wysłanie do KSeF z listy faktur zbiorczo
W przypadku konieczności przesłania kilku, już wcześniej wystawionych faktur w SaldeoSMART, oznacz je po lewej stronie. Następnie wybierz przycisk „Wyślij do KSeF”.
Faktura wystawiona w SaldoSMART i oznaczona do wysłania do KSeF zostanie przez nasz system sprawdzona. Co to oznacza? Jeśli pojawi się jakikolwiek błąd na fakturze tzn. nie będzie danych zgodnych z wymogami ministerstwa finansów, to taka informacja pojawi się w okienku w SaldeoSMART a sama faktura nie zostanie przesłana do rządowej platformy.
Jeśli walidacja przebiegnie pomyślnie, faktura otrzyma numer KSeF.
KSEF na liście faktur
Faktura poprawnie wystawiona i wysłana do KSeF pojawi się na liście faktur w SaldeoSMART.
Jeśli posiadasz zintegrowany z naszą aplikacją program finansowo-księgowy, to będzie ona także do niego przesłana. Sam plik JPK_FA zostanie również zmodyfikowany – będą w nim pomijane faktury wysłane do KSeF. Dlaczego? Nie ma potrzeby dwa razy raportować faktur, które już znajdują się w rządowym systemie.