Co znajdziesz we wpisie:
Prezentujemy zestawienie zmian w Panelu Firmy, które zostały wprowadzone w aktualizacjach w drugim kwartalne 2018 roku. Przedstawiamy je z podziałem na moduły programu w kolejności od najstarszej do najnowszej funkcji.
Ustawienia Konta/ Użytkownika
Kod Urzędu w pliku JPK_FA
W Ustawieniach Firmy pojawiła się opcja wprowadzenia informacji na temat Urzędu Skarbowego. Po wyborze odpowiedniego Urzędu z listy (istnieje także możliwość wprowadzenia Urzędu ręcznie), automatycznie zostaje uzupełnione pole z Kodem Urzędu. Kod Urzędu jest pobierany do pliku JPK_FA.
Przeczytaj więcej o pobieraniu faktur sprzedażowych do pliku JPK_FA w SaldeoSMART |
Nowa forma prezentacji instrukcji
Link przekieruje Państwa na dysk, w którym oprócz instrukcji (w dedykowanym folderze), dostępne są także materiały graficzne SaldeoSMART.
4 wersje językowe SaldeoSMART
SaldeoSMART od tej wersji jest już dostępne w 4 wersjach językowych. Do wersji polskiej, angielskiej i niemieckiej dołączył język koreański. Opcja zmiany języka interfejsu jest możliwa w ustawieniach Użytkownika.
Moduł Faktury
Rozbudowa filtrów na liście faktur
Mechanizm filtrowania listy faktur sprzedażowych został rozbudowany i obecnie daje szersze możliwości wyszukiwania faktur, np. o informacje dotyczące form płatności. Filtry można ukryć lub odkryć klikając Szukanie zaawansowane nad Listą.
Zmiana nadawcy w mailach z powiadomieniami
Zamiast dotychczasowej formy nadawcy „Komunikat SaldeoSMART” w skrzynce pocztowej odbiorcy wiadomości prezentowana będzie pełna nazwa firmy, która wysyła tego maila. Dotyczy to wiadomości mailowych wysyłanych z: wystawionymi fakturami, rachunkami, przypomnieniem o płatności, wezwaniem do zapłaty.
Zbiorcze wysyłanie faktur sprzedażowych
Z poziomu listy wystawionych faktur można zbiorczo wysłać zaznaczone faktury. Funkcja jest dostępna w ramach opcji Zmiany zbiorcze i dotyczy wysyłki w języku polskim lub angielskim.
Lista niezapłaconych faktur na stronie głównej
Zbiorcza lista niezapłaconych faktur sprzedażowych na stronie głównej została rozdzielona na dwie – faktury VAT i korekty razem oraz osobno faktury proformy. Celem tego podziału jest wydzielenie proform, które nie stanowią dokumentu księgowego i od których nie odprowadza się podatku ani VAT.
Ustawianie domyślnego typu faktury
W ustawieniach firmy można zaznaczyć, jaki typ faktur jest domyślny. Do tej pory była tam opcja faktury VAT marża i metody kasowej, teraz także w tym miejscu można wskazać fakturę dla nievatowca. Zaznaczenie określonej opcji powoduje, że dany typ faktury jest automatycznie ustawiany podczas wyboru funkcji Wystaw fakturę.
Moduł Kadry
Import pracowników z pliku xls
Lista pracowników została rozbudowana o możliwość importu pracowników z pliku Excel. Po wejściu na formularz importu pracowników (dostępny nad Listą Pracowników) należy najpierw pobrać wzór pliku Excel, wypełnić go zgodnie z wytycznymi a następnie zaimportować.
Nowe pola na Liście Pracowników
Lista pracowników została rozbudowana o nowe pola: adres email, telefon, numer konta bankowego oraz datę rozpoczęcia pracy. Są one uwzględnione zarówno podczas dodawania pracowników z poziomu aplikacji, jak i podczas importu z pliku Excel.
Filtrowanie Listy Pracowników
Lista pracowników w module Kadry została rozbudowana o wyszukiwarkę po statusie pracownika, czyli: aktywny, nieaktywny lub dowolny. Dodatkowo przy wejściu na Listę pracowników system domyślnie pokazuje pracowników aktywnych.
Moduł Zaliczki pracownicze
Nowa forma płatności – środki własne
Do form płatności dostępnych na etapie wprowadzania nowego wydatku, dodaliśmy opcję płatność środkami własnymi pracownika. Ta forma płatności pozwala obsłużyć sytuację, w której zaliczka otrzymana przez pracownika nie pozwala na pokrycie całości kosztu i pracownik „zakłada” ze swoich środków.
Polecamy także podsumowanie aktualizacji z I kwartału 2018 roku |