Podsumowanie aktualizacji w drugim kwartale 2018

Podsumowanie aktualizacji w drugim kwartale 2018

Udostępnij:
0
(0)

Prezentujemy zestawienie zmian w Panelu Firmy, które zostały wprowadzone w aktualizacjach w drugim kwartalne 2018 roku. Przedstawiamy je z podziałem na moduły programu w kolejności od najstarszej do najnowszej funkcji.

Ustawienia Konta/ Użytkownika

Kod Urzędu w pliku JPK_FA

W Ustawieniach Firmy pojawiła się opcja wprowadzenia informacji na temat Urzędu Skarbowego. Po wyborze odpowiedniego Urzędu z listy (istnieje także możliwość wprowadzenia Urzędu ręcznie), automatycznie zostaje uzupełnione pole z Kodem Urzędu. Kod Urzędu jest pobierany do pliku JPK_FA.

Pobieranie JPK_FA w SaldeoSMART Przeczytaj więcej o pobieraniu faktur sprzedażowych do pliku JPK_FA w SaldeoSMART

Nowa forma prezentacji instrukcji

Link przekieruje Państwa na dysk, w którym oprócz instrukcji (w dedykowanym folderze), dostępne są także materiały graficzne SaldeoSMART.

4 wersje językowe SaldeoSMART

SaldeoSMART od tej wersji jest już dostępne w 4 wersjach językowych. Do wersji polskiej, angielskiej i niemieckiej dołączył język koreański. Opcja zmiany języka interfejsu jest możliwa w ustawieniach Użytkownika.

Moduł Faktury

Rozbudowa filtrów na liście faktur

Mechanizm filtrowania listy faktur sprzedażowych został rozbudowany i obecnie daje szersze możliwości wyszukiwania faktur, np. o informacje dotyczące form płatności. Filtry można ukryć lub odkryć klikając Szukanie zaawansowane nad Listą.

Zmiana nadawcy w mailach z powiadomieniami

Zamiast dotychczasowej formy nadawcy „Komunikat SaldeoSMART” w skrzynce pocztowej odbiorcy wiadomości prezentowana będzie pełna nazwa firmy, która wysyła tego maila. Dotyczy to wiadomości mailowych wysyłanych z: wystawionymi fakturami, rachunkami, przypomnieniem o płatności, wezwaniem do zapłaty.

Zbiorcze wysyłanie faktur sprzedażowych

Z poziomu listy wystawionych faktur można zbiorczo wysłać zaznaczone faktury. Funkcja jest dostępna w ramach opcji Zmiany zbiorcze i dotyczy wysyłki w języku polskim lub angielskim.

Lista niezapłaconych faktur na stronie głównej

Zbiorcza lista niezapłaconych faktur sprzedażowych na stronie głównej została rozdzielona na dwie – faktury VAT i korekty razem oraz osobno faktury proformy. Celem tego podziału jest wydzielenie proform, które nie stanowią dokumentu księgowego i od których nie odprowadza się podatku ani VAT.

Ustawianie domyślnego typu faktury

W ustawieniach firmy można zaznaczyć, jaki typ faktur jest domyślny. Do tej pory była tam opcja faktury VAT marża i metody kasowej, teraz także w tym miejscu można wskazać fakturę dla nievatowca. Zaznaczenie określonej opcji powoduje, że dany typ faktury jest automatycznie ustawiany podczas wyboru funkcji Wystaw fakturę.

Moduł Kadry

Import pracowników z pliku xls

Lista pracowników została rozbudowana o możliwość importu pracowników z pliku Excel. Po wejściu na formularz importu pracowników (dostępny nad Listą Pracowników) należy najpierw pobrać wzór pliku Excel, wypełnić go zgodnie z wytycznymi a następnie zaimportować.

Nowe pola na Liście Pracowników

Lista pracowników została rozbudowana o nowe pola: adres email, telefon, numer konta bankowego oraz datę rozpoczęcia pracy. Są one uwzględnione zarówno podczas dodawania pracowników z poziomu aplikacji, jak i podczas importu z pliku Excel.

Filtrowanie Listy Pracowników

Lista pracowników w module Kadry została rozbudowana o wyszukiwarkę po statusie pracownika, czyli: aktywny, nieaktywny lub dowolny. Dodatkowo przy wejściu na Listę pracowników system domyślnie pokazuje pracowników aktywnych.

Moduł Zaliczki pracownicze

Nowa forma płatności – środki własne

Do form płatności dostępnych na etapie wprowadzania nowego wydatku, dodaliśmy opcję płatność środkami własnymi pracownika. Ta forma płatności pozwala obsłużyć sytuację, w której zaliczka otrzymana przez pracownika nie pozwala na pokrycie całości kosztu i pracownik „zakłada” ze swoich środków.

zmiany prawne w I kwartale 2018 r. Polecamy także podsumowanie aktualizacji z I kwartału 2018 roku

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Nowa Ordynacja Podatkowa – co czeka nas w podatkach?
Następny
Split payment [część 1] – jakie niesie korzyści dla Twojej firmy?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *