Co znajdziesz we wpisie:
Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem zmian w Panelu Firmy, które zostały wprowadzone w aktualizacjach w trzecim kwartale 2018 roku. Przedstawiamy je z podziałem na moduły programu w kolejności od najstarszej do najnowszej funkcji.
Ustawienia Konta
Uprawnienia do bazy kontrahentów
W ramach dostępu do Bazy kontrahentów wydzieliliśmy możliwość nadania 3 uprawnień: dodawania, edycji i usuwania kontrahenta. Uprawnienia są nadawane przez Administratora Konta – opcja jest dostępna w sekcji Prawa dostępu na stronie edycji Użytkownika.
Prawa te są zastosowane obecnie na liście kontrahentów, podczas obróbki dokumentu (na widoku detali dokumentu) oraz w module do wystawiania faktur.
Uwaga! W ramach pozostałych funkcjonalności: dokumentów kasowych, wyciągów bankowych oraz zaliczek, uprawnienia zostaną dodane w kolejnej aktualizacji. W tym momencie zachowana jest dotychczasowa funkcjonalność, która pozwala każdemu użytkownikowi dokonywać z tego poziomu zmian w bazie kontrahentów.
Moduł Archiwum dokumentów
Split payment dla przelewów w formacie Eliksir 0
Generowanie elektronicznych płatności w SaldeoSMART rozbudowaliśmy o mechanizm zgodny ze split payment (płatność podzielona). Mechanizm podzielonej płatności jest stosowany wyłącznie dla pojedynczych faktur w walucie PLN z niezerowymi stawkami VAT. Przy zbiorczej płatności za faktury użycie split payment dla przelewów jest niemożliwe.
W pierwszym etapie generowania przelewów, użytkownik ma do wyboru opcję „Generuj płatność podzieloną (split payment)” TAK/ NIE. Wybór TAK spowoduje, że kwota netto z faktur będzie przelewana na standardowy rachunek bankowy, a kwota VAT na tzw. Rachunek VAT.
Uwaga! Przelewy w formacie BZ WBK nie obsługują płatności podzielonej.
Generowanie elektronicznych przelewów dla Alior Bank
W związku z wdrożeniem mechanizmu split payment i zmianami po stronie banków, dodaliśmy nowy profil generowania elektronicznych przelewów – Alior Bank. Ustawienia dostępu do generowania poleceń przelewów oraz obsługiwane formaty (Elixir0, BZ WBK oraz Alior Bank) są dostępne podczas edycji ustawień firmy.
Rozbudowa raportu Rozrachunki z Kontrahentami
Raport rozbudowaliśmy o liczbę faktur, z których pochodzą należności/ zobowiązania oraz liczbę miesięcy, z których pochodzą należności/ zobowiązania. To informacje przydatne w analizie danych, szczególnie w przypadku zobowiązań, gdyż widać, czy prezentowana kwota dotyczy jednej faktury czy większej liczby oraz z jakiego okresu one są.
Zobacz także podsumowanie zmian dla firm z drugiego kwartału 2018 |