Aktualizacja SaldeoSMART – uprawnienia i powiadomienia w e-teczkach oraz przenoszenie danych ze skanów

Aktualizacja SaldeoSMART – uprawnienia i powiadomienia w e-teczkach oraz przenoszenie danych ze skanów

Udostępnij:
0
(0)

Najnowsza aktualizacja SaldeoSMART to ostatni etap nowości w Kadrach, tym razem są to rozbudowane uprawnienia, a także funkcja tworzenia indywidualnych powiadomień dotyczących dokumentów kadrowych. W ramach integracji Pakietów Komunikacja z Klientem oraz Panel Pracownika, firmy, które mają dostęp do obu Pakietów będą mogły przydzielać swoim Użytkownikom dostęp do ich teczek pracowniczych. W tej aktualizacji dodaliśmy także przenoszenie danych ze skanów dla odczytywanych dokumentów.

Odczytywanie Dokumentów

Kopiowanie odczytanych danych ze skanu faktury

Obsługę podglądu dokumentów rozbudowaliśmy o przenoszenie danych ze skanu faktury do wybranego pola w formatce bez konieczności ich przepisywania. Należy zaznaczyć fragment na podglądzie dokumentu, na którym znajdują się informacje, które chcemy przenieść do formatki obok, kliknąć Ctrl+C, a następnie wybrać określone pole w formatce i tam wkleić dane (Ctrl+V). Dzięki temu w prosty sposób można przenosić zaznaczone fragmenty treści na fakturach, np. opis lub dopisek do faktury, do pól z wymiarami lub komentarzem.

Uwaga! Przenoszenie danych ze skanów dotyczy dowolnych miejsc na fakturze oraz dowolnych pól w formatce dokumentu.

Nowe typy dokumentów w pakiecie Odczytywanie dokumentów – Pismo, Umowa i Proforma

Pakiet Odczytywanie Dokumentów został rozbudowany o nowe typy dokumentów: Pismo, Umowa i Faktura proforma. Dzięki temu archiwum dokumentów SaldeoSMART rozszerza swój zakres. Od teraz można w nim gromadzić nie tylko faktury, ale również inną dokumentację firmy, tworząc kompletne repozytorium.

Nowe typy są dostępne na etapie dodawania dokumentu – obok dotychczasowych typów dla faktur. Umowa i Pismo występują w etapach Nowy i Zarchiwizowany, a Proforma – Nowy, Zweryfikowany i Rozliczony. Nowe typy dokumentów będzie można także wyszukiwać w wyszukiwarce, dzięki czemu zarówno księgowi, jak i przedstawiciele firm będą mogli szybko i wygodnie przeglądać kompletne archiwum dokumentów firmowych.

Dokument o typie Faktura proforma podlega procesowi odczytywania (OCR). Typy Umowa i Pismo zostaną w najbliższym czasie rozbudowane o mechanizm odczytu.

nowe typy dokumentów w SaldeoSMART Poznaj Nowe typy dokumentów w Odczytywaniu Dokumentów

Panel Pracownika – zaliczki pracownicze

Podgląd własnej teczki pracowniczej

Administrator Konta po stronie biura rachunkowego lub Administrator Konta po stronie firmy ma możliwość włączenia podglądu do własnej teczki pracowniczej dla Użytkownika. Funkcja wymaga dostępu do Zaliczek pracowniczych oraz do Pakietu Komunikacja z Klientem.

  • Administratora w Panelu Firmy – w Ustawieniach Użytkownika pojawiło się nowe ustawienie – Podgląd własnej teczki pracowniczej. Po jego zaznaczeniu, rozwija się dodatkowe menu, w którym należy wybrać z listy pracownika – jest to lista z pracownikami, którzy są zdefiniowani dla firmy w module Kadry.
  • Administrator w Panelu Księgowego – Użytkownikowi przydzielany jest pracownik z konkretnej firmy, czyli po zaznaczeniu Podgląd własnej teczki pracowniczej, należy najpierw wybrać firmę a później z listy pracownika.

W ten sposób tworzy się powiązanie pomiędzy pracownikiem firmy a Użytkownikiem. Ważne – każdego pracownika można przydzielić tylko jednemu Użytkownikowi. Przydzielenie dostępu do podglądu własnej teczki pracowniczej oznacza, że pracownik, po zalogowaniu się do SaldeoSMART, będzie widział zakładkę kadry, a w niej wyłącznie swoje dokumenty kadrowe.

nowe typy dokumentów w SaldeoSMART E-teczki pracownicze, czyli rozbudowane elektroniczne archiwum dokumentów kadrowych zgodne z nowymi regulacjami (cz. 2)

Komunikacja z Klientem

Uprawnienia w module Kadry

Zostały dodane uprawnienia w Kadrach zarówno dla użytkowników po stronie księgowości, jak i firmy. Uprawnienia dotyczą:

  • dla Użytkowników po stronie księgowości – dodawania, edycji i usuwania dla Listy Pracowników i Listy dokumentów oraz operacji na Rodzajach dokumentów,
  • dla Użytkowników po stronie firmy – dodawania, edycji i usuwania dla Listy Pracowników i Listy dokumentów.

Uprawnienia są nadawane przez Administratora Konta w Ustawieniach Użytkownika. Aby Administrator Konta po stronie firmy mógł nadawać uprawniania do modułu Kadry, moduł ten musi zostać najpierw włączony dla firmy przez biuro rachunkowe. Administrator Konta po stronie biura może włączyć prawo do modułu Kadry z uwzględnieniem praw do poszczególnych działań w obrębie Listy Pracowników i/ lub Listy dokumentów kadrowych, co oznacza, że po stronie firmy użytkownicy będą mieli możliwość dokonywania operacji tylko w ramach przydzielonych uprawnień.

Powiadomienia dotyczące dokumentów kadrowych

Dla dokumentów kadrowych została dodana opcja ustawienia powiadomień, tak aby można było je otrzymywać nie tylko dla informacji z Listy Pracowników (dat umowy, szkolenia BHP czy badania lekarskiego), ale także dla innych danych/ dokumentów dotyczących danego Pracownika (np. uprawnień czy szkoleń). Sekcja dotycząca uprawnień powiadomień znajduje się na widoku podglądu dokumentów pod danymi podstawowymi. Należy wskazać tam datę obowiązywania dokumentu oraz ile dni przed tą datą ma zostać wysłana wiadomość z przypomnieniem.

Dzięki temu w łatwy i automatyczny sposób SaldeoSMART będzie przypominać o zbliżającym się terminie ważności dokumentu (np. pozwolenia na pracę, uprawnień, czy ważności kar porządkowych w cz. D teczki).

Integracje z programami księgowymi

  • KPR „bc” – dodanie rejestrów WNT, WDT, Import usług (UE i poza UE), eksport dokumentów z pominięciem rejestru VAT, gdy kwoty są na stawce „bez VAT”
  • Comarch Optima XML – rozbudowa kategorii o prefiks do stosowania odliczenia 75% i 20% dla paliwa
Aktualizacja SaldeoSMART – dalsza rozbudowa modułu Kadry Sprawdź informacje na temat poprzedniej aktualizacji SaldeoSMART i dalszej rozbudowy modułu Kadry

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
E-teczki – jakie wzory dokumentów warto mieć?
Następny
E-teczki pracownicze – rozbudowane archiwum dokumentów kadrowych (cz. 2)

Komentarze (2)

  1. Michalina

    Dzień dobry.
    Kiedyś na Saldeo była opcja przenoszenia dokumentów do innej firmy. Teraz jedynie można zmienić miesiąc i rok.
    Czy opcja przenoszenia między firmami zniknęła, czy też robi się to w inny sposób niż dotychczas?

  2. Kamila Bator

    Przeniesienie jest możliwe tylko dla pojedynczego dokumentu. Należy wejść w edycję dokumentu, wybrać akcję , a następnie przenieś dokument -> otworzy się modal na którym możemy wskazać firmę do jakiej chcemy przenieść dokument.
    Szczegóły również w Centrum Pomocy: https://pomoc.saldeosmart.pl/hc/pl/articles/360011702037-Czy-istnieje-mo%C5%BCliwo%C5%9B%C4%87-zbiorczego-przeniesienia-dokument%C3%B3w-mi%C4%99dzy-firmami-

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *