Co znajdziesz we wpisie:
Główną zmianą najnowszej aktualizacji SaldeoSMART jest dostosowanie modułu Kadry do obowiązującej od 1 stycznia 2019 ustawy, która umożliwia prowadzenie akt pracowniczych w formie elektronicznej. W ten sposób Użytkownicy Pakietu Komunikacja z Klientem mogą zgodnie z wymogami prowadzić elektroniczne archiwum dokumentów kadrowych, czyli e-teczki pracownicze. Warto także wspomnieć o poszerzeniu funkcji automatycznego pobierania kursów walut o waluty z Tabeli B NBP.
Komunikacja z Klientem
E-teczki pracownicze – dostosowanie archiwum dokumentów kadrowych do nowych regulacji
Moduł Kadry dostosowaliśmy do nowych zmian, które obowiązują do 1 stycznia 2019. Zmienił się dotychczasowy podział na Teczki A, B i C – obecnie będą dostępne Teczki A, B, C i D. Dodaliśmy Teczkę D (kary porządkowe), która po aktualizacji nie zawiera żadnych dokumentów.
Lista pracowników rozbudowana o akronim
Na Liście pracowników utworzyliśmy nowe pole – akronim, który służy do jednoznacznej identyfikacji pracownika. Dla obecnie utworzonych pracowników akronimy zostały utworzone automatycznie jako inicjały (np. Jan Kowalski – akronim JK). W przypadku wielu pracowników o tych samych inicjałach, do liter dodane są kolejne cyfry. Akronim można edytować. Jest także uwzględniony podczas importu pracowników z Excel.
Numeracja dokumentów kadrowych
Dokumenty znajdujące się w Teczkach zostały automatycznie ponumerowane według wzorca [akronim pracownika]/[część teczki]/[kolejny numer]. Kolejny numer nadawany został zgodnie z datą dodania dokumentu do systemu. Kolejny numer dokumentu w Teczkach można jednak samodzielnie edytować, czyli jeśli dodajemy dokument, który powinien mieć numer niższy niż ostatni dokument w Teczce, to możemy zmienić numer tego dokumentu, a kolejne dokumenty będą miały numerację zmienioną automatycznie, zgodnie z decyzją Użytkownika (możliwość renumeracji). Podobnie w przypadku usuwania dokumentu – można będzie pozostałe dokumenty przenumerować lub pozostawić numer wolny.
Podgląd dokumentów kadrowych
Zmieniła się także formatka podglądu dokumentów kadrowych. Skan dokumentu znajduje się po prawej stronie z pola z informacjami o dokumencie po lewej stronie ekranu – podobnie jak w archiwum dokumentów kosztowych.
Rodzaje dokumentów w teczkach
Nowością są Rodzaje dokumentów. Rodzaj dokumentu to np. umowa, CV, dyplom itp. Lista rodzajów jest tworzona indywidualnie przez Użytkowników po stronie Panelu Księgowego. Każdy rodzaj musi być przypisany do danej Teczki w archiwum. Rodzaj musi być unikalny w ramach danej części teczki. Lista Rodzaje dokumentów jest dostępna w Menu głównym – zakładka Kadry.
Przeczytaj dedykowany wpis o zmianach w module Kadry i dokumentach kadrowych |
Odczytywanie Dokumentów
Odczytywanie wyciągów bankowych
Funkcja jest dostępna dla wyciągów bankowych z Citi Handlowy.
Pobieranie kursów walut z Tabeli B NBP
Pobieranie kursów walut poszerzyliśmy o waluty występujące w Tabeli B Narodowego Banku Polskiego, czyli m.in. dinar serbski, peso kolumbijskie czy rial katarski.
Limit wyszukiwania dokumentów przez SaldeoPULPIT
Zwiększyliśmy limit wyszukiwanych plików z 10 na 30 najnowszych dokumentów z danym numerem faktury.
Zmiany w integracjach z programami księgowymi
- Bilans JR – nowa forma płatności – przelew podzielony
- Comarch ERP Optima – informacja o płatności typu split payment za faktur
- Raks SQL – rozbudowa kategorii o możliwość ustawienia konta przeciwstawnego dla księgowania równoległego
Przeczytaj o nowościach z poprzedniej aktualizacji – nadawanie kategorii fakturom sprzedażowym i eksport do Optimy |