Aktualizacja SaldeoSMART – dalsza rozbudowa modułu Kadry

Aktualizacja SaldeoSMART – dalsza rozbudowa modułu Kadry

Udostępnij:
0
(0)

Druga aktualizacja SaldeoSMART w tym roku kontynuuje temat e-akt pracowniczych. Moduł Kadry rozbudowaliśmy o kilka przydatnych funkcji, takich jak zbiorcze dodawanie dokumentów, notyfikacje, filtrowanie listy pracowników czy pobieranie dokumentów kadrowych do ZIP. Wśród zmian znalazło się także wydzielenie formatu elektronicznych przelewów dla banku City Handlowy.

Komunikacja z Klientem

Nowe pola w Ustawieniach firmy

Informacje dotyczące firmy rozbudowaliśmy o nowe pola – województwo, powiat, gmina. Te pola są konieczne, jeśli Użytkownik generuje plik JPK_FA. Pola można uzupełniać na etapie tworzenia nowej firmy lub podczas edycji istniejących firm.

Podstawa zastosowania stawki ZW w pliku JPK_FA

Aby generować pliki JPK_FA, w których występują pozycje na stawce ZW należy w Ustawieniach firmy wskazać podstawę zastosowania stawki zwolnionej. Do wyboru są opcje: Ustawy o podatku VAT, Dyrektywa 2006/112/WE lub Inne zwolnienia. Wskazana podstawa będzie domyślnie przekazywana do pliku JPK_FA.

e-teczki pracownicze E-teczki pracownicze, czyli elektroniczne archiwum dokumentów kadrowych zgodne z nowymi regulacjami – zapoznaj się z I częścią zmian w module Kadry

E-teczki – pobieranie dokumentów kadrowych do ZIP

Elektroniczne archiwum dokumentów kadrowych ma nową funkcję – zbiorcze pobieranie dokumentów do pliku ZIP. Przycisk jest dostępny nad Listą dokumentów kadrowych. Do ZIP można pobierać dokumenty wg pracownika lub zbiorczo dokumenty nie związane z żadną osobą.

Zbiorcze dodawanie dokumentów kadrowych

Mechanizm dodawania dokumentów kadrowych rozbudowaliśmy o funkcję zbiorczego dodawania dokumentów, analogicznie jak jest to dostępne dla dokumentów kosztowych w archiwum dokumentów.

Powiadomienia o zmianach w module Kadry

Dotychczas raport dzienny o zmianach zawierał łącznie informacje ze wszystkich dostępnych modułów SaldeoSMART (dokumentów, faktur, kadr itd.). Dla firm, które mają dostęp do modułu Kadry w Ustawieniach konta pojawiła się możliwość wydzielenia raportu o zmianach w zakresie dokumentów kadrowych i listy pracowników. Zmiana ta wynika z częstego podziału pracy na osobę zajmującą się sprawami księgowymi i osobno osobę z działu kadr. Opcje powiadomień są dostępne w Ustawieniach Użytkownika w sekcji Powiadomienia. Funkcja dotyczy zarówno Użytkowników po stronie Biura Rachunkowego, jak i Firmy.

Filtrowanie dokumentów wg pracowników

Filtrowanie dokumentów w ramach e-teczki danego pracownika jest możliwe po miesiącu i roku lub po wszystkich miesiącach ze wszystkich lat. To daje dostęp do widoku wszystkich dokumentów kadrowych dotyczących danego pracownika.

Listę dokumentów można filtrować także po numerze dokumentu, rodzaju (wg rodzajów dostępnych dla danej firmy), opisie, nazwie i datach dodania w zakresie od – do. W ten sposób każdy z Użytkowników, który ma dostęp do e-teczek pracowniczych, może w prosty i wygodny sposób przeglądać spis wszystkich dokumentów.

Rodzaje umów z pracownikami

Lista rodzajów umów z pracownikami została rozbudowana i może przyjmować wartości: Umowa o pracę (UP), Umowa o pracę tymczasową (UPT), Umowa zlecenie (UZ), Umowa o dzieło (UD), Umowa agencyjna (UA), Kontrakt menedżerski (KM). Dodatkowo, dodaliśmy nowe pole na stanowisko pracownika, jest także pole z datą zakończenia danej umowy w pracownikiem. Umowę z pracownikiem można uzupełnić z poziomu Listy pracowników – ikona z zielonym plusem „Dodaj umowę dla pracownika” w kolumnie Akcje.

Przypominamy także, że tydzień przed końcem umowy zostaje wysyłane przypomnienie z informacją jaka umowa na jakie stanowisko się kończy.

Kopiowanie rodzajów dokumentów kadrowych między firmami

Na liście rodzajów dokumentów kadrowych można zaznaczyć wybrane rodzaje. Następnie należy kliknąć przycisk „Kopiuj do”, znajdujący się nad Listą rodzajów. Pojawi się okno, w którym należy wskazać do jakiej firmy chcemy skopiować wybrane wcześniej rodzaje dokumentów kadrowych.

Rodzaje dokumentów kadrowych można także edytować – opcje edycji jest dostępna na Liście rodzajów dokumentów w kolumnie Akcje.

Odczytywanie Dokumentów

Generowanie elektronicznych przelewów dla City Handlowy

W związku z mechanizmem split payment wydzieliliśmy osobny format przelewów do banku City Handlowy. Format generowania przelewów należy ustawić w Edycji danych firmy.

Zobacz informacje dotyczące poprzedniej aktualizacji SaldeoSMART – e-teczki pracownicze

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
5 wyzwań w biznesie na 2019 rok
Następny
Zmiany w leasingu samochodów – o czym warto wiedzieć?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *