Co znajdziesz we wpisie:
Poznaj nową funkcję w SaldeoSMART, która automatyzuje procesy rozliczeniowe, umożliwiając ci skupienie się na rozwoju biznesu. Monitoruj stan finansów w czasie rzeczywistym i automatyzuj pobieranie transakcji wprost z Twojego rachunku bankowego. Zakończ żmudną pracę detektywa i tropienie zaległych płatności czy dokumentów do transakcji. Wykorzystaj pełny potencjał swojej firmy, jednocześnie zyskując spokój i pewność. Sprawdź, jak dzięki SaldeoSMART zaoszczędzić 40% czasu!
Automatyczne pobieranie transakcji
Pobieraj wszystkie swoje transakcje codziennie oraz kiedy tego potrzebujesz, wystarczy, że połączysz swoje konto bankowe z SaldeoSMART.
SaldeoSMART automatycznie pobierze wszystkie transakcje każdego ranka lub w dogodnym dla Ciebie czasie, bez konieczności manualnego pobierania wyciągów z konta bankowego i ich ręcznego odczytywania w naszym programie.
Bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem, dlatego też autoryzacja w banku odbywa się poprzez naszego zaufanego partnera Unifiedpost Group, który posiada licencję Komisji Nadzoru Finansowego. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.
Automatyczne rozliczanie transakcji
Po skonfigurowaniu automatycznego pobierania transakcji, dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, masz możliwość jednym kliknięciem połączyć transakcje z odpowiednimi dokumentami oraz przeprowadzić rozrachunki i rozliczenia.
Co możesz zyskać?
Nowa funkcja została specjalnie przygotowana z myślą o firmach oraz biurach rachunkowych. Lista transakcji jest dostępna na każdym koncie, które zostanie do niej upoważnione, co zapewnia szybki przepływ informacji. Dodatkowo, wraz z rozwojem nowej funkcjonalności dotyczącej automatyzacji rozrachunków w SaldeoSMART zyskasz:
- Oszczędność czasu – poprzez eliminację konieczności manualnego wprowadzania danych oraz ręcznego porównywania transakcji z dokumentami. Dzięki automatyzacji rozrachunków w SaldeoSMART procesy te są wykonywane szybciej i efektywniej, co pozwala zaoszczędzić cenny czas księgowych i pracowników biura rachunkowego.
- Zwiększenie dokładności danych: automatyczne przetwarzanie transakcji minimalizuje ryzyko popełnienia błędów przy ręcznym wprowadzaniu danych, co przekłada się na większą precyzję i wiarygodność informacji finansowych.
- Poprawa płynności finansowej: szybki dostęp do aktualnych informacji o transakcjach umożliwia skuteczniejsze zarządzanie środkami pieniężnymi, co może przyczynić się do lepszej płynności finansowej firmy.
- Wzmocnienie kontroli finansowej: bieżące monitorowanie sald i transakcji pozwala firmie na lepszą kontrolę nad swoimi finansami i skuteczne nimi zarządzanie.
- Lepsza analiza finansowa i podejmowanie decyzji: dostępność aktualnych danych finansowych umożliwia bardziej precyzyjną analizę sytuacji finansowej firmy oraz podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych na podstawie rzetelnych informacji.
Automatyzacja wraz z AI
Dzięki intensywnej pracy całego zespołu analityków i programistów stworzyliśmy funkcję opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, umożliwiającą szybką identyfikację odpowiedniego dokumentu dla każdej transakcji.
W trosce o naszych użytkowników umożliwiamy im również możliwość ręcznego wyszukiwania i połączenia faktur. W takiej sytuacji nasz inteligentny system wciąż asystuje, sugerując właściwy dokument.
Po zintegrowaniu systemu z bankiem firmy, wyciągi będą pobierane automatycznie, eliminując konieczność dodatkowego klikania. Nadal jednak pozostawiamy opcję dodania wyciągu w formacie PDF. Bez względu na wybór, funkcja będzie działać równie sprawnie.
Najistotniejszą cechą jest możliwość bezproblemowego eksportowania połączeń transakcji do zintegrowanego z SaldeoSMART programu finansowo-księgowego. Naszym celem jest także automatyzacja procesu kategoryzacji i wymiarowania transakcji, co ma na celu dalsze usprawnienie pracy z rozrachunkami.
Etapy wprowadzenia nowej funkcji
Cała funkcjonalność składa się z kilku etapów, które sukcesywnie będziemy realizować i komunikować do naszych użytkowników.
Pierwszy etap na żądanie do 08.01.2024
Pierwszy etap będzie zawierać automatyczne łącznie transakcji z dokumentami – pojawi się magiczny przycisk, który to umożliwi. Funkcja jest dostępna na żądanie.
Drugi etap – funkcja łączenia transakcji dostępna dla wszystkich od 9.01.2024
Od 8 stycznia 2024 roku funkcja automatyzacji rozrachunków jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Zachęcamy do sprawdzenia naszych instrukcji, aby dowiedzieć się, jak w pełni korzystać z tej funkcjonalności:
- Instrukcja dla biur rachunkowych zapoznaj się
- Instrukcja dla klientów biur zapoznaj się
- Instrukcja jak ograniczyć dostęp do rachunku bankowego zapoznaj się
Trzeci etap – połączenie z rachunkiem bankowym
Wraz z premierą funkcji automatycznego pobierania transakcji wprost z rachunku bankowego 29.01.2024 udostępnimy ją dla użytkowników testowych, czyli klientów, którzy wcześniej zgłosili się do testowania funkcji łączenia transakcji z dokumentami (uczestnicy poprzedniego webinaru oraz uczestnicy konferencji klienckiej).
Następnie funkcja będzie sukcesywnie udostępniania wszystkim do końca lutego 2024.
Czwarty etap – w trakcie
Od 30 stycznia 2024 roku posiadamy gotowe rozwiązania umożliwiające eksport rozrachunków do następujących programów księgowych:
- Comarch Optima
- Symfonia
- enova365 (wymagana jest aktualizacja dodatku)
W jakich pakietach dostępna jest funkcja automatyzacji rozrachunków?
Nowa możliwość, niezależnie od etapu, będzie dostępna dla pakietu:
- Asystent Księgowego
- Specjalista (dla biur i firm)
- Ekspert (dla biur i firm)
Ważne – uprawnienia
Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie tej funkcji, konieczne jest skonfigurowanie odpowiednich uprawnień na głównym koncie administratora (typ konta: biuro) dla poszczególnych firm. Ważnym aspektem jest również identyfikacja kont bankowych zawierających poufne transakcje. Nasz system został zaprojektowany tak, aby konta tego typu były widoczne tylko dla wybranych osób – osobno dla konta typu biuro i jego użytkowników oraz osobno dla konta typu firma/klient biura związanego z fakturowaniem.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z pełną instrukcją korzystania z funkcji automatyzacji rozrachunków, do której link znajdziesz poniżej:
Optymalizuj swoją pracę, dzięki funkcji automatycznego rozliczania transakcji z odczytanego wyciągu. Zaoszczędź cenny czas i zwiększ efektywność swojej pracy. Więcej cennych informacji na temat nowej funkcji oraz wsparcia znajdziesz w naszym Centrum Pomocy, które jest dostępne, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania i pomóc w wykorzystaniu pełnego potencjału naszej aplikacji.