Co znajdziesz we wpisie:
Najnowsza aktualizacja SaldeoSMART wprowadza znaczącą funkcję optymalizującą pracę księgowych, czyli weryfikację aktywnych podatników VAT w Portalu Podatkowym MF bez konieczności ręcznego przechodzenia na tę stronę. Druga część aktualizacji to możliwość wystawiania faktur sprzedaży przez klientów ze wskazaniem innego Odbiorcy niż Nabywca faktury. Nowa wersja to również pierwsza odsłona odczytywania pozycji towarowych z możliwością łączenia ich z pozycjami magazynowymi. Funkcja jest dostępna dla Użytkowników z aktywnym odczytywaniem pozycji towarowych.
Poniżej przedstawiamy szczegółowy opis zmian:
Pakiet Komunikacja z Klientem
-
Odbiorca i Nabywca na fakturach sprzedaży wystawianych w SaldeoSMART
W module fakturowania wprowadzona została opcja wskazania innego kontrahenta jako Odbiorcy faktury a innego jako Nabywcy. To zmiana wynikająca z sytuacji, gdzie coraz częściej Odbiorca faktury ma inne dane niż jej Nabywca, np. gdy faktura jest wystawiana na dane siedziby, a Odbiorcą jest oddział firmy.
Pakiet Odczytywanie Dokumentów i Obieg Dokumentów
-
Weryfikacja, czy kontrahent jest aktywnym podatnikiem VAT
Już nie trzeba sprawdzać tego na osobnej stronie – informację można pobrać bezpośrednio z poziomu SaldeoSMART, co umożliwi Użytkownikom SaldeoSMART zoptymalizowanie pracy i efektywne wykorzystanie czasu. Nad listą dokumentów, na detalach kontrahenta oraz po wejściu na widok wybranego dokumentu, został dodany przycisk „Sprawdź status VAT”. Umożliwia on sprawdzenie, czy wskazany kontrahent jest aktywnym podatnikiem VAT w Portalu MS. Korzystając z listy dokumentów i zaznaczając wiele dokumentów do sprawdzenia, wyniki zostaną przesłane na adres email Użytkownika. Funkcja dostępna jest wyłącznie dla kontrahentów polskich.
-
Moduł Pozycji magazynowych (dla klientów z dostępem do odczytywania pozycji towarowych)
Aplikacja SaldeoSMART otwiera się na firmy z magazynem. Od teraz wszystkie faktury (w module Dokumenty), dla których odczytane zostały pozycje towarowe, będzie można łączyć z kartoteką towarów zaciągniętą z programu magazynowego. W aktualnej wersji SaldeoSMART istnieje możliwość utworzenia bazy towarowej (w nowej zakładce Towary) poprzez dodawanie towarów ręcznie lub integrację z bazą towarową poprzez API. Tak utworzona baza towarów jest wykorzystywana podczas odczytywania pozycji towarowych na dokumentach i SaldeoSMART próbuje powiązać pozycję towarową z pozycją z magazynu. SaldeoSMART umożliwia również import tak przygotowanej listy towarowej do zewnętrznego programu magazynowego – obecnie poprzez mechanizm API.
W kolejnych wersjach opracowywane będą dedykowane integracje z programami magazynowymi.
-
Nowy Raport Analityczny – Zrealizowane Płatności
W zakładce Raporty został stworzony nowy raport o nazwie Zrealizowane Płatności, który pokazuje, jakie płatności zostały zrealizowane w zadanym okresie czasu. Raport jest tworzony dla dokumentów, które w SaldeoSMART są przez użytkowników oznaczane jako Zapłacone. Odnotowane płatności częściowe lub całkowite stanowią podstawę raportu. Analogicznie jak dla innych Raportów, obejmuje on wszystkie dokumenty w systemie, niezależnie od uprawnień do widoczności wybranych typów dokumentów (dla Pakietu Obieg dokumentów).
Tak przygotowany raport można pobrać do pliku Excel.