Co znajdziesz we wpisie:
Kwietniowa aktualizacja SaldeoSMART wprowadza od dawna wyczekiwaną funkcję – odczytywanie wyciągów bankowych. Nowa funkcjonalność jest dostępna dla pakietów Odczytywanie Dokumentów i Obieg Dokumentów i została przygotowana dla integracji z programami Comarch ERP Optima i Sage Symfonia. W kolejnych wersjach uruchamiane będą kolejne programy.
Jak działa odczytywanie wyciągów bankowych
Odczytywanie wyciągów bankowych jest opcją, która w ankiecie przeprowadzonej wśród Użytkowników SaldeoSMART została wskazana jako jedna z najbardziej oczekiwanych. W pierwszym etapie ta funkcja będzie włączana indywidualnie dla wybranych użytkowników, a po zakończeniu etapu „beta” będzie dostępna dla wszystkich Użytkowników Odczytywania Dokumentów oraz Obiegu Dokumentów.
Odczytywanie wyciągów SaldeoSMART bazuje na dokumentach – wyciągach bankowych oraz potwierdzeniach przelewów – generowanych w formacie PDF bezpośrednio z systemów bankowości elektronicznej. W odróżnieniu od mechanizmu odczytywania faktur, odczyt wyciągów nie bazuje na skanach dokumentów, a na oryginałach wygenerowanych przez system bankowy w PDF-ie. Dzięki temu automatyzacja rozliczania transakcji bankowych staje się osiągalna również dla tych firm, które obecnie nie mogły pobrać ze swojego konta bankowego zestawienia transakcji w formie do bezpośredniego importu w programie księgowym.
Natomiast dla biur rachunkowych stanowi to znaczne uproszczenie w komunikacji z klientem, gdyż wyciąg w formie PDF jest dla każdego klienta formatem znanym i łatwo dostępnym, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.
W ramach odczytu transakcji z wyciągu lub potwierdzenia przelewu, odczytywane są następujące dane: kontrahent, numer konta z którego lub na które była dokonana płatność, kwota, waluta, opis oraz rodzaj transakcji. Administrator Konta SaldeoSMART może zdecydować, którzy Użytkownicy będą mogli odczytywać wyciągi bankowe.
Odczytywanie wyciągów bankowych w integracjach z programami księgowymi
Eksport transakcji z wyciągów bankowych jest obecnie dostępny dla dwóch programów księgowych Comarch ERP Optima i Sage Symfonia. Sam eksport działa podobnie jak dla dokumentów: na liście wyciągów bankowych należy zaznaczyć transakcje i wybrać opcję „Eksportuj”. Powstaje plik, który należy wczytać w programie księgowym. Podobnie jak przy dokumentach na liście wyciągów widać, które z transakcji były już eksportowane, a które jeszcze nie.
Przygotowanie eksportu wyciągów bankowych do kolejnych programów księgowych jest w trakcie prac i będzie sukcesywnie włączane. Zachęcamy do zgłaszania, dla których programów taka potrzeba istnieje w pierwszej kolejności.
Praktyczne wykorzystanie odczytywania wyciągów bankowych
Odczytywanie wyciągów i potwierdzeń bankowych w SaldeoSMART umożliwi szybkie rozliczanie dokumentów w programie księgowym. Aplikacja umożliwia także odszukiwanie wybranych transakcji, np. pochodzących z jednego wyciągu.