Co znajdziesz we wpisie:
Zakończenie roku podsumowujemy nową aktualizacją, która wprowadza trzy duże nowości dla Użytkowników – wystawianie faktur z odwrotnym obciążeniem (Pakiet Komunikacja z Klientem), łączenie płatności podczas generowania elektronicznych przelewów (Pakiet Odczytywanie Dokumentów) oraz tworzenie indywidualnych Etykiet dla dokumentów (Pakiet Obieg Dokumentów).
Poniżej przedstawiamy listę nowości z podziałem na Pakiety:
Pakiet Komunikacja z Klientem
Wystawianie faktur z odwrotnym obciążeniem
W związku ze zmianami dotyczącymi odwrotnego obciążenia (Przypominamy, fakturę oo. będzie można wystawić także w przypadku usług budowlanych oraz dla towarów takich jak złoto, srebro, biżuteria i jej części, wyroby jubilerskie o określonych parametrach, a nawet procesory), w SaldeoSMART oddajemy funkcję wystawiania faktur oo.
Podczas dodawania pozycji (towaru, usługi) do wystawianej faktury w kolumnie stawka VAT można wybrać opcję „oo”. Wówczas wystawiona faktura zostanie oznaczona opisem „odwrotne obciążenie”, a podsumowanie VAT będzie zgodne z obowiązującymi przepisami.
Wybór opcji odwrotne obciążenie (oo.) jest dostępne dla każdego typu faktury w SaldeoSMART.
Wystawione w SaldeoSMART faktury z odwrotnym obciążeniem są eksportowane obecnie do wybranych programów księgowych. Integracje z pozostałymi programami księgowymi będą udostępniane w kolejnych aktualizacjach.
Pakiet Odczytywanie Dokumentów i Obieg Dokumentów
Sumowanie płatności podczas generowania elektronicznych przelewów (Nowość!)
W przypadku, gdy mamy do zapłacenia kilka faktur od tego samego kontrahenta, możemy obecnie połączyć je w jeden przelew. Do tego celu służy opcja „Połącz płatności” dostępna nad listą dokumentów podczas generowania elektronicznych przelewów.
To rozwiązania pozwala optymalizować koszty przelewów (gdy używany bank pobiera płatność za każdy przelew) oraz uwzględniać w przelewach korekty, które połączone z innymi fakturami obniżają kwotę przelewu dla danego kontrahenta.
Automatyczne podpowiadanie wymiarów (Nowość!)
Podczas dodawania lub edycji wymiaru można obecnie wskazać, czy dany wymiar ma być automatycznie podpowiadany podczas odczytywania.
Mechanizm podpowiadania bazuje na historii dokumentów i działania podobnie jak podpowiadanie parametrów księgowych – kategorii, opisu czy rejestru.
Obecnie dla wszystkich wymiarów w systemie podpowiadanie jest WYŁĄCZONE. Prosimy o edycję używanych wymiarów i włączenie dla wybranych mechanizmu podpowiadania.
Automatyczne odczytywanie przy ręcznym dodawaniu dokumentów
Dotychczas dokumenty dodawane za pomocą opcji „+Dodaj → Dokument” w przeglądarce trafiały na Listę dokumentów danej firmy i wymagały ręcznego wysłania ich do odczytania.
Obecnie już z poziomu formularza dodawania dokumentów można wskazać, czy dokument ma być automatycznie odczytany oraz według jakiej polityki podziału dokumentów.
Domyślne zachowanie systemu można ustawić w Ustawieniach konta każdego użytkownika.
Pobieranie raportów analitycznych do Excel
Dla zestawień znajdujących się w zakładce „Raporty” pojawiła się opcja generowania otrzymanych wyników do pliku Excel.
Filtry na Liście Użytkowników
Funkcja przeznaczona dla Użytkowników Administracyjnych – na Liście Użytkowników są dostępne filtry, które pozwolą na zawężenie listy wg zadanych parametrów (np. grupa użytkowników, dostęp do wybranej firmy, przydział do grupy, widoczność typów).
Odczytywanie Wyciągów bankowych Santander
Dostępny jest nowy bank Santander w module odczytywania wyciągów bankowych.
Pakiet Obieg Dokumentów
Etykiety dla dokumentów (Nowość!)
Teraz dokumenty w SaldeoSMART można oznaczać indywidualnie tworzonymi etykietami (Konfiguracja → Lista etykiet). Etykiety ułatwią porządkowanie dokumentów, można je także zastosować do budowania filtrów na Liście Dokumentów oraz podczas korzystania z Wyszukiwarki.
Uprawnienia podczas dzielenia dokumentu na pozycje
W konfiguracji obiegu dokumentów pojawiła się nowa opcja ograniczająca prawa użytkownika do edycji wyłącznie własnych linii rejestru VAT. Chodzi o sytuację, gdy podział faktury na pozycje VAT i ich opis dokonywany jest przez kilka osób w ramach danego etapu. Wówczas można ustawić, że dana grupa użytkowników może dokonywać zmian tylko we własnych liniach podziału.
Za to ograniczenie odpowiada parametr „Edytuj tylko własne rozbicie na pozycje VAT” w sekcji Uprawnienia na edycji każdego etapu obiegu.
Pakiet Panel Pracownika – Zaliczki
Moduł został rozbudowany o wysyłkę powiadomień mailowych do przełożonych i księgowych o nowych zaliczkach i wydatkach wprowadzonych przez pracownika oraz edycji dotychczasowych