black friday dla konsumenta i dla biznesu

Kto skorzysta z Black Friday – konsument czy sprzedawca?

Udostępnij:

Skąd wziął się Black Friday, czy naprawdę jest popularny i dlaczego warto o nim pomyśleć nie tylko jako konsument? Nadszedł gorący czas listopadowych wyprzedaży, czarny piątek już 26 listopada!

Fenomen listopadowych wyprzedaży 

Przyjęło się! W Polsce z roku na rok przybywa chętnych na korzystanie z promocji black friday. “Święto” ma swoje początki w Stanach Zjednoczonych, gdzie w pierwszy piątek po Święcie Dziękczynienia, sieci handlowe przyciągają swoich klientów przecenami, z których warto skorzystać szukając prezentów na Boże Narodzenie. Trend rozpowszechnił się globalnie i jest dobrą okazją sprzedażową dla wszelkiego rodzaju biznesów. O jakich branżach myślimy, czekając na jesienne specjalne okazje? Media zalewają nas MEGA rabatami w sieciach odzieżowych, meblowych, RTV i AGD… Wszyscy chcą wykorzystać potencjał black friday, cyber monday, black week, black month. W połączeniu z biznesem e-commerce, bezpiecznymi płatnościami internetowymi oraz bezkontaktową dostawą, korzystanie ze zniżek staje się coraz łatwiejsze.

Konsumenci czy sprzedawcy?


Jako konsumenci doskonale znamy już black friday, ale czy wykorzystujemy je odpowiednio aby rozwijać własny biznes? Jak pokazuje Google Trends krótkoterminowe akcje promocyjne, co roku przyciągają wielu chętnych. Skala zainteresowania internautów tymi promocjami jest nieporównywalnie większa, niż śródrocznymi obniżkami czy rabatami.

Źródło: Google Trends

Warto zatem przemyśleć, jak włączyć się w globalny trend: jak prowadząc firmę możemy dodatkowo skorzystać na promocji własnych produktów i usług, tak żeby w przyszłym roku to o nas pomyśleli konsumenci, szukający najatrakcyjniejszych okazji.  

Black friday w biurze rachunkowym

Każdy pretekst jest dobry żeby zdobywać nowych klientów, a skoro listopadowe promocje przyciągają, warto dobrze z nich skorzystać. Jak reklamować przy tej okazji usługi księgowe? Sposobów jest wiele, w Internecie bez trudu znajdziemy przykłady różnych akcji prowadzonych przez biura rachunkowe:

  • jednorazowe obniżki -20%, 
  • pierwszy miesiąc gratis, 
  • darmowe szkolenia,
  • promocja na “hasło”
  • zniżka od kwoty.

Warto dopasować rodzaj akcji do możliwości własnego biura – zaoferować coś, co bez trudu zrealizujemy, a jednocześnie będzie atrakcyjną korzyścią dla klienta. 


UOKiK radzi


Pamiętajmy, że istnieje także druga strona medalu. Co roku do UOKiK trafiają skargi, które dotyczą specjalnych akcji promocyjnych. Konsumenci zauważają problem żonglowania cenami. Między innymi podnoszenie przez przedsiębiorców cen tuż przed wyprzedażą po to, żeby obniżki wydawały się dużo bardziej atrakcyjne. Zdaniem UOKiK może to naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Jak sobie z tym poradzić? Z punktu widzenia konsumenta – najlepiej wcześniej zorientować się w cenach artykułów, które będą nas interesowały podczas black friday i realnie porównać ceny przed i po oferowanym rabacie.

Zafunduj sobie innowacje na Black Week

Coraz więcej firm oferujących technologie i systemy dla biznesu również uruchamia akcje rabatowe. Od jakiegoś czasu zastanawiasz się nad podjęciem decyzji biznesowej o inwestycji w nowoczesne narzędzia, analizujesz oferty różnych dostawców, ale ciągle się wahasz? Nie zapomnij więc sprawdzić jak z okazji black friday możesz wesprzeć swój biznes. 

Poprzedni
Zmiany w sprawozdaniach finansowych i kontrolach firm audytorskich
Następny
Nowość w pakiecie SaldeoSMART – darmowy biuletyn o nowościach w księgowości

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *