Co znajdziesz we wpisie:
Skuteczne działania reklamowe to jeden ze sposób aktywnego pozyskiwania klientów. Jaka powinna być reklama biura rachunkowego? Na pewno skierowana do właściwych (czyli potencjalnie zainteresowanych usługą) odbiorców.
Do kogo skierować reklamę biura księgowego?
Odpowiedź jest prosta – do przedsiębiorców. To oni są najbardziej zainteresowani usługami księgowych. Aby reklama była skuteczna musi on dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Czyli ograniczenie się do kategorii „przedsiębiorcy” to za mało. Aby działania reklamowe przyniosły efekt, warto ją odpowiednio zawęzić, czyli wybrać, do jakich firm chcemy docierać:
- nowych firm, czy tych już istniejących,
- mikro/ małych, średnich czy dużych,
- z najbliższej okolicy, czy z dowolnego regionu Polski.
Odpowiedzi na te właśnie pytania, będą miały kluczowy wpływ na to, gdzie tę reklamę biura powinniśmy zamieścić.
Chcesz dowiedzieć się, jak rozwijać swoje biuro rachunkowe? Pobierz bezpłatny e-book w którym dzielimy się wiedzą z zakresu skutecznego zarządzania biurem rachunkowym. |
W jaki sposób komunikować biuro rachunkowe?
Wybór grupy docelowej to pierwszy etap tworzenia strategii komunikacji. Warto pamiętać, że wybór usługi przypomina trochę zakupy – może być emocjonalny lub racjonalny, dokonany z dużym lub małym zaangażowaniem. Dlatego też należy dobrać właściwe komunikaty. Klienci wybierający biuro rachunkowe są nastawieni raczej na współpracę długoterminową, zlecają księgowym zarządzanie jednym z najważniejszych aspektów działania firmy, a konsekwencje złego wyboru mogą być duże. W związku z tym wybór księgowego/ biura rachunkowego będzie należał do kategorii wyborów racjonalnych oraz wybieranych z dużym zaangażowaniem. A do takiego produktu najlepiej dopasowane są reklamy rzeczowe, nasycone konkretnymi informacjami na temat usługi. Więcej na ten temat można przeczytać w raporcie przygotowanym przez SaldeoSMART (link powyżej).
Uwaga! Planując działania reklamowe musimy także pamiętać o RODO i zadbać o dopełnienie wszystkich wymaganych w nim procedur, związanych z przetwarzaniem danych.
Reklama biura rachunkowego – jak przygotować komunikaty
Komunikaty powinny być proste i rzeczowe, łatwe do zapamiętania oraz odpowiadające na potrzeby przyszłych klientów. Warto, aby zawierały informacje o zakresie usług, pozytywach odróżniających od konkurencji czy lokalizacji. Dobrze, aby hasło reklamowe odnosiło się do konkretnej zalety firmy. Hasła ogólne mogą pozycjonować biuro tak szeroko, że do wybranej na początku grupy docelowej trafią one w niewielkim stopniu. Wybierając hasła reklamowe należy zawsze pamiętać, do kogo są skierowane, czyli w tym przypadku do jakiej wielkości/ rodzaju firm oraz z jakiej lokalizacji. Te informacje w komunikatach reklamowych na pewno ułatwią właściwe pozycjonowanie reklam.
Online czy offline, czyli gdzie zamieścić reklamę biura rachunkowego – przeczytaj drugą część naszego poradnika |