Księgowy – ekspert, czyli branżowy content marketing cz.3

Udostępnij:
0
(0)

Nawiązując współpracę w biznesie, zależy nam, aby współpracować z najlepszymi. Dotyczy to także wyboru biura rachunkowego. Dlatego ważnym aspektem komunikacji w branży księgowej jest budowa marki eksperckiej biur i jego księgowych. Księgowy – ekspert to osoba, której chętniej powierzymy dbałość o dokumentację księgową firmy i prowadzenie ksiąg. Jak sprawić, aby księgowi z naszego biura byli właśnie tak postrzegani?

Księgowy – ekspert, czyli jak dzielić się wiedzą

Najprostszym formatem dzielenia się wiedzą jest prowadzenie firmowego bloga lub blogowej zakładki na stronie formowej. Tam można publikować merytoryczne artykuły z zakresu prowadzenia firmy, księgowości, zmian w prawie podatkowym czy kadr. Co więcej, takie treści bardzo często są odpowiedzią na zadawane w wyszukiwarce pytania przedsiębiorców. W ten sposób, dzieląc się wiedzą, można trafić z informacją o istnieniu biura rachunkowego i kompetencjach jego pracowników do potencjalnych klientów. A nawet więcej – w sytuacji, gdy taki potencjalny klient rozważna nawiązanie współpracy, z dużym prawdopodobieństwem sprawdzi, co na temat naszego biura można znaleźć w sieci. Trafiając na merytoryczne porady i wartościowe informacje, dowiaduje się, że nasze biuro nie tylko posiada wiedzę, ale także potrafi i chce się nią dzielić. To na pewno działa na korzyść, a dodatkowo takie działania budują także markę eksperta w branży.

Więcej informacji o trendach i innowacjach w biurze rachunkowym znajdziesz w bezpłatnym e-booku SaldeoSMART. Pobierz i zaplanuj swoje działania reklamowe!

Jak zbudować markę ekspercką

Ekspert wielu osobom kojarzy się z wystąpieniami na konferencjach, prowadzeniem szkoleń czy pisaniem artykułów do topowych tytułów z danej branży. I mają rację, choć dotyczy to wąskiego grona specjalistów, dla których wystąpienia i działalność edukacyjna są elementem ich pracy zawodowej. Tak naprawdę wizerunek eksperta może zbudować każdy – każdy, kto posiada odpowiednią wiedzę oraz czas, aby nad tym pracować. I co ważniejsze – przedsiębiorcy, którzy zlecają obsługę księgową, poszukują właśnie eksperta w księgowości. Więc należy koniecznie zadbać o to, aby takie informacje o nas i naszym biurze mogli znaleźć.

Gdzie zamieszczać eksperckie treści?

W poprzedniej części naszej serii artykułów o reklamie wspomnieliśmy, że w budowie eksperckiego wizerunku pomocny jest serwis LinkedIn. To kanał społecznościowy dla profesjonalistów, właśnie tam właściciel/ księgowi z biura rachunkowego mogą dzielić się swoimi poradami czy komentarzami dotyczącymi branżowych tematów. Podobny cel można także osiągnąć prowadząc profil na Facebooku – tu trzeba jednak mocno uważać na to, jakie treści są publikowane i do kogo z nimi docieramy, gdyż to medium samo w sobie nie jest wyłącznie biznesowe. Warto także zainteresować się serwisem YouTube. To dobre miejsce do publikowania filmów, w których eksperci dzielą się wiedzą lub swoimi opiniami w danym temacie. Dodatkowo, takie filmy można wykorzystać także w innych kanałach komunikacji (social media, blog). Wiele osób chętniej obejrzy krótki film, niż przeczyta, nawet niedługi, artykuł.

Spójna komunikacja kluczem do sukcesu

Tak naprawdę, planując strategię działań komunikacyjnych, musimy pamiętać, aby myśleć szeroko. Jeśli publikujemy artykuł na blogu, to chwalimy się nim na naszych profilach społecznościowych, a nawet w mailingu do klientów. Gdy wrzucamy wartościowe informacje w social media, to o prowadzeniu tych kanałów informujemy w ulotkach i na stronie. Jeśli szkolimy (nie tylko kogoś, ale także się), to również o tym piszemy. Zebranie grona odbiorców wymaga zarówno czasu, jak i pracy, jednak jest to długofalowa inwestycja, która się opłaca.

Reklama biura rachunkowego Zaplanuj skuteczne działania reklamowe – przeczytaj pierwszą część naszego poradnika o reklamie biur rachunkowych

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Aktualizacja SaldeoSMART – dostęp do aplikacji mobilnej dla księgowych
Następny
E-fiskus. Co załatwimy w elektronicznym Urzędzie Skarbowym?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *