Jak zaksięgować nietypowe faktury?

Udostępnij:
0
(0)

Masz dość wielokrotnego wykonywania tych samych operacji i rozwiązywania tego samego problemu kolejny raz? System SaldeoSMART podpowie Ci jak poradzić sobie z problemową fakturą i zaksięgować nietypowe faktury.

Rodzaje faktur

Faktura to dokument handlowy, stanowiący potwierdzenie transakcji w obrocie gospodarczym między sprzedającym a kupującym i musi ona zawierać wszystkie elementy, wymagane przepisami prawa. Rodzajów faktur jest bardzo wiele. Najbardziej popularną z nich jest faktura VAT, wystawiana przez podmioty będące płatnikami podatku od towarów i usług. Kolejną fakturą jest faktura proforma, która stanowi obietnicę dostawy towaru, bądź wykonania usługi. Następnym rodzajem faktury jest faktura elektroniczna, dzięki której, mimo odległości, dzielących kontrahentów, możliwe jest jej szybkie i proste dostarczenie przez Internet. Osobnym rodzajem faktury jest faktura VAT marża, wystawiana w przypadku opodatkowania marży. Fakturą godną uwagi jest również faktura wewnętrzna, którą operuje się w granicach przedsiębiorstwa i posługuje się nią wyłącznie w celach księgowych.

Księgowanie faktury

Zaksięgowanie to zapisanie faktury w księdze przychodów i rozchodów. Ważnym elementem jest data zaksięgowania, decydująca o tym, kiedy podatek zostanie rozliczony. Faktury za miesiąc poprzedni należy zaksięgować w KPiR do 20 dnia następnego miesiąca, porządkując je chronologicznie. Jeżeli koszty są elementem powtarzającym się, księgowanie faktur jest rzeczą prostą. Jednakże, podczas gdy mamy do czynienia z fakturą nietypową, sprawa zaczyna się komplikować. Prowadzenie księgowości jest zawsze czasochłonne, dlatego też, warto zdecydować się na nowoczesne rozwiązania, które pomogą ułatwić nam pracę i zoptymalizować koszty.

Niezastąpiony SaldeoSMART

W przypadku spotkania z nietypową fakturą, z pomocą przyjdzie Ci system SaldeoSMART, który rozwiąże problem skomplikowanego księgowania. Podczas gdy, faktura występuje rzadko, raz, czy dwa razy do roku, system zapamiętuje jak została ona uprzednio rozksięgowana i podpowiada, jak należy z nią postąpić tym razem. Dzięki temu, możemy zaoszczędzić swój czas, zaksięgowując fakturę bez zastanawiania się kolejny raz nad tym samym problemem. SaldeoSMART pomaga przyspieszyć, ułatwić i zautomatyzować pracę księgowego. Wprowadzone do systemu dokumenty podlegają kategoryzacji, dzięki czemu łatwiej jest je później zaksięgować. Dzięki systemowi, możemy poruszać się swobodnie, 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu po uporządkowanym archiwum dokumentów. Przekonaj się sam, że warto zatrudnić do pracy SaldeoSMART.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Przedsiębiorstwo gotowe na klienta mobilnego
Następny
Wyzwanie: zmiany w przepisach

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *