Jak skutecznie się reklamować, mając ograniczony budżet?

Udostępnij:
0
(0)

Prowadzisz mała firmę, w budżecie której brakuje pieniędzy na reklamę? Wcale nie jesteś na straconej pozycji – poznaj sprawdzone sposoby jak się reklamować w Internecie. Dzięki temu o Twojej firmie zacznie być głośno w branży, a zamówień będzie przybywać z dnia na dzień.

Zacznij od strony internetowej

Zastanawiasz się nad tym jak się reklamować. A czy szukając np. dostawców lub informacji o tym, jak założyć firmę, korzystałeś z sieci? Jeżeli tak, to już wiesz, czemu właśnie w tym miejscu powinieneś rozpocząć akcję reklamową. Nie musisz sprzedawać na odległość – nawet prowadząc działalność wyłącznie  lokalnie, powinieneś być obecny w sieci. Podstawą będzie stworzenie nowoczesnej strony internetowej. Wygląd to jednak nie wszystko – pozostaje jeszcze kwestia treści.

Firmowa strona internetowa to podstawa, więc nie możesz jej zlekceważyć. Aby wyróżnić się wśród konkurencji, powinieneś skoncentrować się na informacjach. Najlepiej, abyś opowiedział historię swojej marki i bliżej zapoznał klientów z oferowanymi przez siebie produktami lub usługami. Jak to zrobić w praktyce?

Załóżmy, że prowadzisz niewielką kwiaciarnię. Jak myślisz, ilu Twoich potencjalnych klientów wie coś więcej na temat historii bukieciarstwa, ilu zaś wie, jak przedłużyć świeżość ciętych kwiatów? Zamiast stosować oklepane frazesy, np. „jesteśmy profesjonalistami” czy „oferujemy atrakcyjne ceny”, powiedz klientowi coś, czego jeszcze nie wie i co sprawi, że faktycznie będzie chciał odwiedzić Twoją firmę.

Google Maps – daj się poznać i zbieraj opinie

Zadowolony klient zawsze poleci firmę znajomym. Prowadząc biznes, powinieneś dodać swoją firmę do Google Maps. Zrobisz to bezpłatnie, a procedura zajmie zaledwie kilka minut. Wizytówka będzie pojawiać się zawsze po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy firmy lub branży i miejscowości (np. „kwiaciarnia Warszawa”). Tak też klienci będą mogli ocenić poziom oferowanych przez Ciebie usług, a dodatkowo otrzymają wszystkie niezbędne informacje kontaktowe – poza adresem, również numer telefonu.

Dodanie firmy do Google Maps nie kosztuje, a może pomóc w zdobyciu kolejnych klientów. Sam z pewnością skorzystałbyś z oferty firmy, która jest polecana przez Twoich znajomych, prawda?

Systematycznie prowadź bloga

Skoro jesteś specjalistą w branży, w której działasz, to dlaczego nie wykorzystać tego faktu? Prowadzenie bloga to konkretne korzyści. Możesz nie tylko informować o nowościach w swojej ofercie, lecz także edukować klientów. Przykład? Sprzedając w sieci obuwie, możesz w kolejnych wpisach omawiać sposoby dbania o nie. Jeżeli wykorzystasz przy tym odpowiednie słowa i zwroty, z treścią blogowych postów zapoznają się nie tylko klienci, lecz także czytelnicy poszukujący odpowiedzi na własne pytania. Stąd już prosta droga do odwiedzenia Twojego sklepu.

Jeżeli chcesz, aby wpisy docierały do szerokiego grona czytelników, pamiętaj o ich udostępnianiu w mediach społecznościowych. Zakładając i prowadząc konto na Facebooku, możesz również zdobywać opinie i dzielić się informacjami z obserwującymi Twój profil użytkownikami.

A może marketing szeptany?

Popularna „szeptanka” to po prostu wpisy na forach z odnośnikiem do sklepu czy konkretnego produktu. Taka forma reklamowania się jest popularna i tania. Aby jednak była skuteczna, nie może to być nachalna reklama. Na nią internauci już się uodpornili.

Załóżmy, że sprzedajesz w sieci kosmetyki. Jak skierować ruch do Twojego sklepu? Zlecając szeptankę, linkowanie nie powinno odbywać się bezpośrednio do sklepu, ale np. do bloga, na którym dzielisz się wiedzą. Załóżmy, że na forum został założony wątek o dbaniu o wrażliwą skórę. Odpowiadając, warto udzielić merytorycznej odpowiedzi, a następnie zachęcić czytelnika do szerszego zapoznania się z tematem właśnie na firmowym blogu, a dopiero tam zachęcić go do zapoznania się z ofertą sklepu.

Jak widzisz, reklamowanie oferowanych usług czy produktów wcale nie musi Cię kosztować wiele. Wdrożenie powyższych rozwiązań o tym, jak się reklamować pozwoli Twojej firmie wyróżnić się wśród konkurencji i przełoży się na konkretne zyski.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Działalność sezonowa – wakacyjne kompendium wiedzy dla Twojej firmy
Następny
Wakacyjna aktualizacja – konfigurowanie stawek VAT i rozbudowa modułu KASA

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *