Gdzie reklamować usługi księgowe cz.2

Udostępnij:
0
(0)

Każdy, kto zaczyna planować działania reklamowe staje przed wyborem, gdzie powinien zamieścić reklamy. Obecnie odpowiedź na to pytanie staje się coraz prostsza, a to ze względu na powszechność Internetu. Prasa drukowa, radio czy telewizja oczywiście nadal mają swoje znaczenie, jednak nie każda firma może pozwolić sobie na ich wybór. W tym artykule odpowiemy na pytanie, gdzie reklamować usługi księgowe oraz jakimi kryteriami się kierować przy dokonywaniu wyboru.

Offline czy online – gdzie reklamować biuro rachunkowe

Rola reklamy online zwiększa się z każdym miesiącem i rokiem, a coraz częściej to Internet jest tym miejscem, w którym nasi potencjalni klienci szukają informacji w pierwszej kolejności. Jednak warto pamiętać o tym, że ulotki także mają swoją wartość. To oczywiście zależy od tego, gdzie i jakich klientów szukamy. Jednak odpowiednio dystrybuowane mogą trafić do tych przedsiębiorców, którzy poszukują obsługi księgowej.

Więcej informacji o trendach i innowacjach w biurze rachunkowym znajdziesz w bezpłatnym ebooku! Pobierz i zaplanuj swoje działania!

Reklama w Internecie, czyli gdzie

Działania w Internecie należy rozpocząć od przygotowania strony Internetowej. To do niej będą odsyłać nie tylko reklamy online, ale także offline, gdyż obecnie na większości ulotek, folderów czy banerów obok fizycznego adresu firmy zamieszcza się adres strony www. Pod kątem wyszukiwania, warto zadbać, aby strona była zoptymalizowana pod SEO, czyli wyszukiwarki internetowe.

Obecność w Internecie to jednak nie tylko strona www. Warto zaznaczyć adres firmy na mapie Google (w tym celu należy utworzyć konto w Google Moja Firma), a także na innych stronach z lokalizacją firm. Dlaczego wskazujemy konkretnie Google Maps – Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, stąd obecność w niej jest wręcz konieczna.

Biuro rachunkowe w social mediach

Obecność w Internecie to także profile w kanałach social media. Powód jest prosty – coraz więcej firm właśnie tam szuka informacji, porad i poleceń dotyczących prowadzenia biznesu, tam odbywają się dyskusje, które inspirują niejednego przedsiębiorcę.

Serwisów społecznościowych, w których można prowadzić firmowe profile jest sporo, jednak nie wszystkie pasują do typu działalności, jakim jest biuro rachunkowe. Skupimy się na dwóch, które szczególnie polecamy w branży księgowej – Facebook i LinkedIn.

Profil biura rachunkowego na Facebooku

Facebook to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Z dużym prawdopodobieństwem korzysta z niego spora część obecnych/ przyszłych klientów (prywatnie, bo nie chodzi o to, aby prowadzili na FB swoje fanpage’e) biura. Planując prowadzenie Fanpage’a warto przygotować wytyczne, które uporządkują komunikację i publikowanie treści, a profil będzie wyglądał dzięki temu profesjonalnie. W strategii powinny znaleźć się przykładowe typy postów (newsy, ciekawostki, porady itp.), rodzaje grafik i częstotliwość publikacji poszczególnych postów.

Strona firmowa na LinkedIn

To międzynarodowy portal biznesowy, który powoli, ale systematycznie, zwiększa liczbę Użytkowników w Polsce. Obecność na nim może być dwojaka – jako profil prywatny/ osobisty oraz profil firmowy. Przede wszystkim warto stworzyć profil firmowy biura i publikować na nim nowości z branży, porady dla przedsiębiorców (np. w postaci wpisów z firmowego bloga), komentarze dotyczące tematów podatkowych/ biznesowych, dodawać informacje o odbytych szkoleniach i zdobytych certyfikatach. Systematyczne publikowanie treści tworzy profesjonalny profil firmy i wspiera komunikację B2B. Profil prywatny także umożliwia publikowanie wszelkich aktualizacji, pamiętajmy jednak, że w ten sposób budowana jest marka ekspercka konkretnej osoby, np. właściciela biura.

Przeczytaj 3-cią część naszych porad, dotyczących skutecznej reklamy biura rachunkowego – tym razem o tworzeniu treści.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Zatory płatnicze – co trzeba wiedzieć o projekcie nowej ustawy?
Następny
Koszty rejestracji samochodu w 2019 roku – czy bardzo się zmieniły?

Komentarze (1)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *