Dobry przykład zamiast prezentu? Sprawdź, czym jest świąteczny CSR!

Udostępnij:
0
(0)

Obdarowywanie partnerów biznesowych świątecznymi prezentami stało się taką samą tradycją, jak wigilijny barszcz z uszkami. Nic w tym dziwnego – trudno o lepszą okazję do zacieśniania biznesowych więzów czy wyrażenia zadowolenia z dotychczasowej współpracy.

Coraz częściej jednak Boże Narodzenie związane jest również z przestrzeganiem standardów społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility), w myśl których na szczególną uwagę w tym czasie zasługują osoby potrzebujące naszej pomocy. Jak pogodzić biznesową magię świąt z realizacją tzw. dobrych praktyk?

Świąteczny CSR – czym to się je?

O świątecznych akcjach charytatywnych słyszał już z pewnością każdy przedsiębiorca. W Polsce istnieje wiele organizacji, które pomagają zagubionym filantropom w podzieleniu się kawałkiem dobrego serca z tymi, o których w pędzie codziennego życia prawie nikt nie pamięta.

Opcji jest wiele: od zorganizowania zbiórki na rzecz bezdomnych zwierząt, przez zakup artykułów spożywczych i wymarzonych drobiazgów najbiedniejszym, po zatroszczenie się o środowisko naturalne. Wystarczy tylko wziąć laptop w ręce, poszukać interesującej nas inicjatywy i …dołączyć do grona mikołajowych pomocników.

W ostatnim czasie pojawił się jeszcze jeden sposób, dzięki któremu nie tylko przekażemy hojniejszą darowiznę na rzecz organizacji charytatywnej, ale przede wszystkim zarazimy manią pomagania naszych kontrahentów. Chodzi o nowy wymiar świątecznego CSR-u, jakim jest przekazanie budżetu przeznaczonego na upominki dla partnerów biznesowych i/lub pracowników na jakiś szczytny cel. Trend ten szczególnie przybrał na sile w ostatnich latach. W praktyce wygląda to tak, że klienci zamiast czekoladek otrzymują kartkę-cegiełkę z informacją o wpłacie dokonanej na rzecz danej fundacji.

Dzięki takiej formie obdarowywania prezentami nie tylko sprawiamy ogromną radość naszym kontrahentom (któż z nas nie lubi pomagać), ale przede wszystkim edukujemy środowisko biznesowe i dajemy pozostałym przedsiębiorcom bardzo dobry przykład!

Odpowiedzialny prezent

Czy CSR-owa cegiełka jest w stanie zbudować równie korzystny wizerunek naszej marki w oczach klientów, co świąteczny kosz wypełniony firmowymi prezentami? Oczywiście, że tak! Warto pamiętać, że polski biznes już dawno przestał być bezwzględnym polem walki, a współczesne przedsiębiorstwa mocno angażują się w życie lokalnych społeczności.

Odpowiedzialne społecznie wartości są towarem bezcennym, ale pod warunkiem, że u podstaw charytatywnych działań firmy leży przede wszystkim szczera intencja. Nawet najdroższy prezent podarowany kontrahentowi nie jest w stanie konkurować z prospołeczną inicjatywą, która szerzy ideę pomocy, inspiruje do działania oraz umacnia relacje wewnątrz organizacji.

Przedsiębiorca zaangażowany w działania CSR-owe pokazuje, że jego wzrok sięga o wiele dalej niż czubek własnego nosa oraz firmowe konto. Nie trzeba chyba podkreślać, jak doskonale wpływa to na poprawę employer brandingu. Firmy odpowiedzialne społecznie odbierane są jako bardziej wyjątkowe. To z kolei sprawia, że cieszą się dużą popularnością i uznaniem tak w środowiskach biznesowych, jak i na rynku pracy.

Przyszłość jest w naszych rękach

Czy wiecie, że aż 82% wychowanków domów dziecka w chwili ukończenia 18.roku życia nie jest gotowa na usamodzielnienie się? Bez odpowiednich kwalifikacji, z ogromnym bagażem emocjonalnym, powracają do systemu opieki socjalnej oraz patologicznych środowisk.

Na szczęście, dzięki charytatywnemu projektowi edukacyjnemu „Szkoła 3.0”, powołanemu do życia przez krakowską Fundację Sarigato, mamy szansę na zapewnienie tym młodym ludziom edukacji gwarantującej nabycie umiejętności programowania, która jest (i będzie!) jedną z najbardziej cenionych kompetencji na rynku pracy.

Świąteczny CSR może być bardzo prosty. Ty także możesz zaangażować się w tę akcję!
Wystarczy wejść na stronę projektu „Szkoła 3.0” i wesprzeć działania Fundacji Sarigato
Szkoła 3.0 Fundacja Sarigato

Dlaczego o tym wszystkim piszemy? Odpowiedź jest prosta – w tym roku w SaldeoSMART również wybraliśmy nowoczesny, świąteczny CSR. Nasza firma powstała z miłości do programowania, a wsparcie projektu „Szkoła 3.0” było dla nas oczywistym i najlepszym z możliwych wyborów. Przyszłość młodego pokolenia jest w naszych rękach – dzięki naszym Klientom i ich zaufaniu mamy możliwość przekazania tej dobrej energii dalej, w ręce tych, którzy przejmą stery, kiedy przyjdzie nam kontemplować uroki jesieni życia.

Pomagajmy, dobro powraca!

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Automatyczne przenoszenie danych do programu Comarch ERP Optima
Następny
Freelancer czy etatowiec – kto bardziej ci się opłaca?

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *