Co znajdziesz we wpisie:
O markę i jej wizerunek należy dbać na każdym kroku. Możesz zrobić to również za pomocą wysyłanych do klientów faktur. Jak tego dokonać? Proste zabiegi personalizacji faktury, które umożliwia SaldeoSMART, pomogą Ci w budowaniu wizerunku marki i jej rozpoznawalności.
Czy wiesz, że wygląd faktury wystawianej kontrahentowi ma znaczenie także w kontekście budowania wizerunku Twojej marki i produktów lub usług? I nie chodzi tu jedynie o to, że czytelna, dobrze skomponowana faktura stwarza wrażenie współpracy z profesjonalną firmą. To również szansa, by zainteresować swojego kontrahenta innymi usługami, zwiększyć rozpoznawalność marki, a nawet przekazać ważne z punktu widzenia firmy wartości. Personalizacja faktury to znak, że jako przedsiębiorca dbasz o detale i rozwój swojej firmy. A zadowoleni kontrahenci są tu kluczowi.
Personalizacja faktury – jak to zrobić?
W SaldeoSMART można wybrać spośród kilku wzorów faktur. Warto obejrzeć wszystkie szablony i wybrać jeden na stałe, tak aby klient zawsze otrzymywał identyczną fakturę. Poza standardowymi, wymaganymi elementami, faktura może zawierać również logo firmowy oraz dopisek umieszczany w stopce, na dole faktury.
Co można umieścić w takiej stopce? Wszystko, co pomoże budować wizerunek firmy, czyli na przykład:
- adres (lub adresy) internetowy strony www,
- adres kanałów social media – np. profilu w serwisach Facebook czy LinkedIn,
- motto, którym kieruje się firma,
- hasło reklamowe (claim), pod jakim marka chce być rozpoznawana.
To zaledwie kilka propozycji – w zasadzie możliwości są bardzo duże i umożliwiają dostosowanie dokumentów do indywidualnych potrzeb każdej firmy.
Kiedy szczególnie ważne jest dbanie o personalizację faktur?
- Nazwa firmy jest zupełnie różna od nazw brandowych, które promujesz (na przykład prowadząc sprzedaż w ramach pięciu różnych marek, ich nazwy możesz umieścić w stopce faktury).
- Adres strony www jest niezwiązany z nazwą firmy – w ten sposób przypominasz swojemu kontrahentowi o swojej stronie, a jeśli jest to jednorazowy zakup klienta, możesz go zachęcić do ponownych odwiedzin strony.
- Posiadasz kilka serwisów internetowych – dzięki temu odbiorca faktury może zainteresować się również innymi obszarami Twojej działalności.
- Gdy posiadasz firmowe motto, pod którym Twoja firma chciałaby być rozpoznawana.
Wydawać się może, że o takie elementy dbać nie trzeba, bo przecież faktura nie jest dostępna publicznie i w zasadzie poza działem księgowym i finansowym pozostali pracownicy firmy nie mają do niej dostępu. Warto jednak pamiętać o tym, że to najczęściej właśnie działy finansowe podejmują ostateczne decyzje odnośnie zakupów i wydatków. Zatem jeśli zapamiętają Twoją firmę, może zaowocować to kolejnymi zleceniami. Sama personalizacja faktury, to zaledwie kilka minut pracy a ustawione parametry są zapamiętane dla kolejnych wystawianych dokumentów.