Co znajdziesz we wpisie:
Prowadzenie własnego biznesu to ogromna satysfakcja, ale też ciągła walka o uwagę i zainteresowanie klienta. W czasach tak wielu możliwości trudno jest wybrać rozwiązania, które skutecznie przyciągną potencjalnych użytkowników produktu i sprawią, że pozostaną z firmą na dłużej. Jak zdobyć klientów i wypromować produkt?
Silna konkurencja to rzeczywistość niemal każdej branży na rynku. Duże przedsiębiorstwa dysponują budżetem na promocję i zatrudniają do tych działań marketingowych specjalistów. Mniejsze firmy nie mają takich możliwości, co nie oznacza, że w starciu z rynkowymi gigantami są na przegranej pozycji.
Jak zdobyć klientów? Twój klient jest w sieci!
Produkt wysokiej jakości to nie wszystko – na nic zda się wartościowa usługa, jeśli informacja o jej istnieniu nie dotrze do grona potencjalnych odbiorców. Dlatego też w pierwszej kolejności należy zadbać o to, aby być dla klientów widoczną marką.
Nie jest tajemnicą, że obecnie życie toczy się w Internecie. Jest to pierwsze miejsce, w którym klient rozpoczyna poszukiwania pożądanego produktu i analizuje dostępne opcje. Dlatego też kluczowym dla promocji marki krokiem jest jej zaistnienie w Internecie. I nie chodzi tylko zwykłą o stronę internetową (która jest podstawą!) ale o szereg działań podejmowanych tam, gdzie klienci przebywają najczęściej:
-
media społecznościowe
Portale społecznościowe to jedno z najlepszych miejsc do komunikacji ze swoimi użytkownikami. To tam firma nie tylko prezentuje swoje usługi, ale też tworzy profesjonalny wizerunek. To również doskonałe miejsce do zbierania opinii i sugestii na temat dalszego rozwoju produktu i badania oczekiwań konsumentów.
Co najważniejsze, portale społecznościowe to również miejsce idealne do dzielenia się wiedzą z obszarów, w którym przedsiębiorstwo się specjalizuje. Użytkownicy bowiem preferują firmy, które nie tylko chcą sprzedać im swój produkt, ale też wiedzą, co piszczy w ich specjalistycznej branży i chętnie opowiadają o tym swoim potencjalnym klientom.
-
grupy i fora tematyczne
W dobie popularności platform społecznościowych, to właśnie grupy i fora eksperckie przeżywają obecnie prawdziwy rozkwit. Miejsca skupiające osoby zainteresowane daną branżą czy usługą są doskonałą okazją do sprawdzenia, z jakimi problemami i wyzwaniami borykają się klienci czy konkurenci.
Ważne, aby pamiętać, że w wymianie wiedzy nie chodzi tylko o usilne promowanie własnych usług. We wszelkich grupach eksperckich osoba reprezentująca daną firmę staje się jej ambasadorem, a co za tym idzie, oczekuje się od niej rzetelnych i profesjonalnych treści.
Marketing szeptany już dawno jest passe – użytkownicy znają jego mechanizm i szybko zniechęcają się do marek, które poza nachalnym promowaniem własnych produktów nie mają danej społeczności nic innego do zaoferowania. W cenie są z kolei merytoryczne treści, ciekawe dyskusje i dzielenie się własnym doświadczeniem.
Dzięki aktywnej obecności w grupach specjalistycznych firma może wypracować sobie status eksperta w swojej dziedzinie i zdobyć zaufanie innych. W ten sposób można zupełnie bezwysiłkowo zyskać nowych kontrahentów lub być polecanym przez użytkowników partnerem do współpracy.
Współpraca vs rywalizacja
Sprzedaż i promocja własnych produktów to nie tylko nieustanne zachwalanie własnej marki. Internet daje ogromne możliwości w zakresie merytorycznej współpracy z ekspertami z własnej branży.
Dzielenie się wiedzą to proces, na którym każda ze stron może tylko zyskać. Warto pamiętać, że współczesny klient to osoba świetnie zorientowana w mechanizmach marketingowych strategii. Droga do jego serca prowadzi nie przez autoreklamę, a stworzenie pozycji firmy jako eksperta, orientującego się w nowinkach rynkowych i otwartego na uczciwą współpracę z innymi.
Jak rozwinąć biuro rachunkowe? Pobierz bezpłatny e-book SaldeoSMART , w którym dzielimy się wiedzą o trendach w biurach rachunkowych. |
Mi się wydaje że dobrze prowadzić bloga z wpisami tematycznymi, super biznes pomysł to prelekcje bezpłatne gdzie samemu zyskuje dużo kentów po ich zakończeniu.
Robiłam ostatnio szkolenie, w którym mówiono, że blogi jako samo w sobie, stają się umierająca niszą. I jeśli nie prowadzimy bloga do tej pory, to po prostu nie warto go zakładać. Raczej warto pójść w miejsca , które się rozwijają, albo są stałe i nie znikną za jakiś czas, jak facebook na przykład.
Jest to jedno z podejść. Warto jednak mieć na uwadze to, że jeśli strona – przykładowo na FB – zostanie z jakiegoś powodu zablokowana(a to może się zdarzyć), to nie mając własnych kanałów komunikacji (jak blog, ewentualnie strona www, która ma funkcję bloga i umożliwia publikowanie wpisów/ komunikatów itp.), firma zostaje z niczym.