Eksperci o technologiach w biurze rachunkowym – pytania i odpowiedzi

Udostępnij:
0
(0)

14 września odbyło się webinarium SaldeoSMART dedykowane biurom rachunkowym. Tematem spotkania były technologie, które usprawniają pracę księgowych. W wydarzeniu wzięło udział ponad 300 osób, a temat wywołał wiele pytań dotyczących możliwości systemu SaldeoSMART. Poznaj odpowiedz na najważniejsze z nich.

Technologie na trudne czasy

Ostatnie lata znacznie zmieniły podejście do technologii. W trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników, biura rachunkowe z większym przekonaniem zaczęły używać rozwiązań informatycznych.
Widać to wyraźnie, chociażby w statystykach dotyczących korzystania z SaldeoSMART:

Webinarium dla biur rachunkowych

SaldeoSMART od lat wspiera pracę biur rachunkowych. Ponieważ to jedna z głównych grup użytkowników systemu, potrzeba zorganizowania dedykowanego webinarium była dla nas oczywista. Korzystanie z technologii przyspiesza pracę, automatyzacje znacznie ją usprawniają. Potrzeba jednak odrobiny zaangażowania żeby poznać jej wszystkie możliwości. Rozmowy o wykorzystaniu praktycznym SaldeoSMART spotkała się z dużym zainteresowaniem księgowych – prowadzący webinarium Adam Niewiedzoł z SaldeoSMART wraz z Kamilą Cieszkowską, księgową i właścicielką Biura Rachunkowego PŁATNIK, przedstawili case study wprost z codziennego życia biur rachunkowego. 

Nie zdążyłeś zapisać się na webinarium? Nic straconego, obejrzyj nagranie wydarzenia.

Sesja pytań i odpowiedzi

Wydarzenie zakończyła sesja Q&A (pytań i odpowiedzi), na której padło wiele ważnych pytań dotyczących konkretnych funkcjonalności. Zapoznaj się z nimi i wykorzystaj potencjał SaldeoSMART:

  • Jakie, poza odczytem dokumentów, są w SaldeoSMART opcje komunikacji z klientem biura rachunkowego? 

Poprzez SaldeoSMART biuro rachunkowe może kontaktować się ze swoimi klientami w różnorodny sposób, między innymi poprzez wysyłanie klientom podsumowań miesięcznych, przesyłanie przez klientów dokumentów do biura rachunkowego, wzajemne tworzenie spraw, zadań wraz z „komunikatorem” przypisanym do każdego z zadań czy komentowania dokumentów..

  • Która integracja z programem finansowo-księgowym zapewnia eksport wyciągów wraz z rozliczeniem rozrachunków i dekretacją kont księgowych?

W przypadku kiedy SaldeoSMART wysyła informacje dotyczące transakcji z wyciągu bankowego jest tworzony taki zapis w programie ksiegowym, jaki dla tego programu jest możliwy poprzez wymianę danych. Są to zapisy jako rozrachunek z kontrahentem lub zapis na odpowiednie konto księgowe. W ten sposób współpracujemy z programami: Comarch ERP Optima, Symfonia, Rewizor, Fakir, Enova.

  • Z jakim systemem księgowym współpracuje najlepiej aplikacja?

W przypadku kiedy SaldeoSMART wysyła informacje dotyczące transakcji z wyciągu bankowego jest tworzony taki zapis w programie księgowym, możliwy poprzez wymianę danych. Są to zapisy jako rozrachunek z kontrahentem lub zapis na odpowiednie konto księgowe. W ten sposób współpracujemy z programami: Comarch ERP Optima, Symfonia, Rewizor, Fakir, Enova.

  • W jaki sposób użytkownik obsługujący danego klienta może ustawić powiadomienia mailowe dotyczące dodawanych przez tego klienta faktur?

Każdy może włączyć takie powiadomienie w ustawieniach swojego konta użytkownika:

  • Czy program pokazuje datę dodania faktury przez klienta?

Tak, w programie można podejrzeć pełną historię operacji wykonywanych z danym dokumentem z uwzględnieniem osoby i czasu dodania dokumentu (z dokładnością do 1 sek.). Funkcja ta dostępna jest w pakiecie „Ekspert”.

  • W  którym module jest dostępna funkcja Kadry?

Funkcja ta znajduje się obecnie w każdym pakiecie. Aby móc skorzystać z funkcji należy zgłosić się do swojego Opiekuna Handlowego lub do naszego Biura Obsługi Klienta celem przejścia na nową ofertę dostępną od 5 września 2022 r.

  • Jak w SaldeoSMART mogę zmienić język programu?

Zmiany języka można dokonać klikając w ikonę „kół zębatych”, a następnie w Ustawienia konta. Po przejściu w Ustawienia użytkownika można wybrać dowolny język z listy (angielski, niemiecki, ukraiński i koreański) 

  • Czy można ustawić wymiary w aplikacji SaldeoSMART?

Wymiary i ich edycję opisaliśmy w artykule w Centrum Pomocy: Wymiary w aplikacji mobilnej.

  • Jak zmienić wcześniej używaną kategorię tak, aby Saldeo zapamiętało zmianę a nie używało poprzednio używanej np. towar handlowy zmiana na materiał ?

Należy dokonywać manualnych poprawek na kolejnych dokumentach. Po pewnym czasie SaldeoSMART samo dostosuje sposób kategoryzacji do zmian, które są rejestrowane.

  • Czy numer dekretu księgowego pojawia się na zeskanowanej fakturze?

Tak, ale dostępność tej funkcji zależy od zintegrowanego programu finansowo-księgowego.

  • Jak długo przetrzymywane są dane na serwerze Saldeo – odnośnie zeskanowanych faktur?

Dane utrzymywane są zgodnie z przepisami przez okres 5 pełnych lat. W praktyce okres ten wydłuża się do 6 lat.

  • Jak działa kontrola dostępu do danych poszczególnych klientów dla poszczególnych pracowników?

Uprawnienia do wybranej firmy nadaje użytkownikowi/pracownikowi biura administrator konta w zależności od wybranego pakietu.

  • Jak wygląda przekazanie archiwum dokumentów po zakończeniu roku podatkowego? 

SaldeoSMART umożliwia bieżący dostęp do archiwów dokumentów dla klientów poprzez darmowy Panel Klienta co eliminuje potrzebę „przekazywania archiwów”. Forma generowania całego roku do pdf oraz danych z dokumentów do excel także jest dostępna.

  • Z SaldeoSMART można wygenerować raport z przychodami, kosztami, VAT itd. klienta, który wysyłany jest w uproszczonej formie mailowo. W jaki sposób generuje się taki raport? 

W zakładce rozliczenia na poziomie danej firmy „plusem” dodajemy rozliczenie. Wybieramy opcję miesięczną lub narastającą i generujemy raport. 

  • Jak będzie działać (czy w ogóle?) obsługa faktur w KSeF?

W SaldeoSMART jest już dostępne wysyłanie faktur do KSeF. Dokładny opis działania tej funkcjonalności opisaliśmy w instrukcji: Wysyłanie faktur do KSeF

  • Czy jest opcja mierzenia czasu pracy z dany klientem?

Czas pracy można wpisać w detalach danego zadania. Natomiast na „Liście zadań” w zakładce „Zadania” można wygenerować raport z zalogowanych czasów pracy.

  • Czy księgowi, księgowe w biurze rachunkowym konfigurują i integrują SaldeoSMART samodzielnie, czy potrzebny jest  informatyk na etacie? 

Producent zawsze zapewnia wdrożenie systemu obejmujące zarówno integrację z wykorzystywanymi w biurze programami FK jak i szkolenie dla użytkowników. Obsługa programu SaldeoSMART jest intuicyjna. Zawsze też można liczyć na pomoc Biura Obsługi Klienta Saldeo (telefoniczną: +48 12 350 66 88 lub mailową: obsluga@saldeosmart.pl)

  • Czy system weryfikuje konta bankowe na białej liście?

Tak. SaldeoSMART umożliwia wykonanie zarówno weryfikacji dla konkretnego dokumentu jak i zbiorczej weryfikcji dla np. wszystkich dokumentów dodanych lub zgromadzonych w danym miesiącu.

  • Czy obieg dokumentów (akceptacja merytoryczna, zatwierdzenie itp. ) wymaga dokupienia dodatkowego modułu? Gdzie mogę znaleźć wskazówki w jaki sposób ustawić obieg dla danego klienta?

Funkcja obiegu dokumentów dostępna jest w Pakiecie Ekspert. Wszelkie narzędzia konfiguracyjne wraz z instrukcjami dostępne są w Centrum Pomocy dla użytkowników systemu.

  • Czy można w aplikacji saldeo (zarówno po stronie księgowej, jak i klienta) sprawdzać statusy VAT – tj. NIP i nr rachunku bankowego (białą listę podatników); czy można weryfikować numery NIP zagraniczne (tylko VIES dla UE, czy także spoza UE)?

Tak, SaldeoSMART umożliwia pojedynczą jak i zbiorczą weryfikację statusów podatników VAT oraz rachunków bankowych względem białej listy.

SaldeoSMART zostało połączone z bazami GUS oraz VIES.

  • Jakie są koszty dokupienia funkcji ocr ponad kredyty z cennika (po przekroczeniu ilości)?

Koszt doładowania konta dodatkowymi „kredytami” wynosi 45 gr/strona. W przypadku regularnego odczytywania większej ilości stron niż posiadany pakiet kredytów warto zwiększyć pakiet na wyższy.

Cennik i kontakt

Podczas webinarium pojawiły się także pytania o ceny poszczególnych rozwiązań. Informacje na temat cen pakietów SaldeoSMART znajdują się na stronie internetowej: https://www.saldeosmart.pl/cennik/biuro.  W razie zainteresowania systemem i dalszych pytań, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z doradcą, który przedstawi szczegóły funkcji oraz ofertę.

Zapraszamy na kolejne wydarzenia organizowane przez SaldeoSMART!

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Specjalistka ds. Marketingu Internetowego, od lat związana z branżą IT i oprogramowaniem biznesowym. Zafascynowana ludźmi, którzy stoją za technologiami. W SaldeoSMART odpowiada m.in. za content marketingi i SEO, konferencje oraz rozwój współpracy z siecią partnerską. Słucha użytkowników i rynku, buduje relacje. Prywatnie wielka fanka muzyki na żywo i orkiestr dętych.
Poprzedni
Jak odliczyć straty spowodowane zatruciem Odry?
Następny
Akta pracownicze pod pełną kontrolą

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *