Co wiesz o swoich kontrahentach?

Udostępnij:
0
(0)

Kontrahent to najczęściej firma, czyli klient biznesowy. Może być dostawcą lub odbiorcą usług czy towarów. Ważne jest to, że między firmą a jej kontrahentem zachodzą relacje biznesowe, które warto podtrzymywać. To często jest podstawą sukcesu. Jakie informacje o kontrahentach dostarcza baza kontrahentów w SaldeoSMART i co mówią raporty analityczne?

Baza kontrahentów w SaldeoSMART

Baza kontrahentów w aplikacji SaldeoSMART to lista dostawców lub odbiorców firmy. Bardzo często taka baza jest importowana z programu księgowego, dzięki czemu firma od razu ma dostęp do listy swoich dotychczasowych kontrahentów. Jeśli rozpoczynają pracę z SaldeoSMART firma ma pustą bazę swoich kontrahentów – warto porozmawiać z księgowym o jej imporcie z programu księgowego. Listę kontrahentów w SaldeoSMART można filtrować za pomocą podstawowych kryteriów, takich jak nazwa, NIP, adres czy email kontrahenta.

Raportowanie w SaldeoSMART

Ważną funkcją związaną z kontrahentami, są raporty analityczne, które dostarczają sporą ilość wiedzy biznesowej, przydatną w codziennych relacjach z klientami lub dostawcami. Szczególnie ceniony jest raport dotyczący rozrachunków z kontrahentami. Zachowanie płynności finansowej to dla przedsiębiorstw kluczowa sprawa, więc każde narzędzie, które pomaga w jej utrzymaniu niesie w sobie dużą wartość.

Wiele firm korzysta także z raportu „Zakupy u kontrahentów”, który szybko i czytelnie pokazuje, gdzie nasza firma zostawia najwięcej pieniędzy, czyli z jakim dostawcą warto negocjować nowe rabaty 😉

Współpraca z kontrahentami – nie tylko podczas transakcji

Patrząc na współpracę, warto mieć na uwadze długofalowe relacji. Jeśli kontrahent jest dla nas ważny – należy takie relacje podtrzymywać. Służą do tego nie tylko okazje do składania czy realizacji zamówień, ale także okolicznościowe święta lub inne ważne wydarzenia. Ważne jest także zadbanie, aby wszystkie dokumenty, który wysyłamy do kontrahentów wyglądały profesjonalnie. Służy temu choćby personalizacja faktury wystawianych za pomocą SaldeoSMART czy liczne wiadomości, które program pozwala wysyłać swoim użytkownikom. Są to nie tylko maile z fakturami, ale także powiadomienia o płatności, wezwania do zapłaty czy maile z podziękowaniem za dokonanie płatności za fakturę. Te ostatnie stają zyskują na popularności, ponieważ coraz więcej firm stara się doceniać (choćby mailowo) terminowych kontrahentów.

Jeśli dbamy o wizerunek naszej firmy warto pomyśleć właśnie o takich drobiazgach, które w kontekście całości nabierają zupełnie nowego znaczenia.

O personalizacji faktur jaki elemencie PR firmy pisaliśmy <tu>.

Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten post.

Poprzedni
Czy JPK utrudni działalność dużych firm?
Następny
Aktualizacja SaldeoSMART – nowości w integracjach

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *