Co znajdziesz we wpisie:
W ofercie SaldeoSMART pojawił się ostatnio SMARTduet, który podnosi poziom cyfryzacji nie tylko biur rachunkowych, ale również ich klientów. Czy warto polecać to rozwiązanie firmom, z którymi współpracujemy? Moim zdaniem tak. Najważniejsza jest jednak znajomość klientów i ich biznesów. Jeśli zaproponujemy SMARTduet przedsiębiorcom, którzy są na to gotowi, zyskają na tym obie strony.
Żeby zrozumieć wartość nowego rozwiązania, trzeba zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo zmieniają się dziś oczekiwania klientów biur rachunkowych. To nie te czasy, gdy księgowy wklepywał dane, był wiecznie zdenerwowany i nie miał na nic przestrzeni. Dziś księgowy to przede wszystkim partner, doradca biznesowy, ale i psychoterapeuta, który słucha i musi być wyczulony na różne rzeczy. Także na potrzeby.
A te potrzeby bardzo się zmieniły. Klient biura rachunkowego oczekuje, że księgowa podpowie mu, jak lepiej zarządzać swoimi finansami, jak oszczędzać czas i jak poruszać się w świecie biznesu. A SMARTduet daje mu większą kontrolę nad finansami i automatyzację procesów.
SaldeoSMART a współpraca z klientami
SaldeoSMART od dawna daje możliwość udostępnienia niektórych funkcji klientom biura rachunkowego. Zwykle jest to OCR oraz wystawianie faktur. To bardzo pomocne funkcjonalności, które już do tej pory mogły pokazać przedsiębiorcom korzyści z zastosowania technologii w procesach księgowych.
SMARTduet pozwala nam na więcej. Dzięki temu, że klienci biur rachunkowych mogą samodzielnie kupować kredyty i wydawać je na funkcje, które są im potrzebne, poziom cyfryzacji w ich firmach może się wyraźnie podnieść. Firmy, które mają większą liczbę faktur, potrzebują obiegu dokumentów czy chcą automatycznie rozliczać wyciągi bankowe – na pewno skorzystają na nowym rozwiązaniu. Dostaną więcej funkcji, a do tego będą działać na tym samym narzędziu, na którym pracuje biuro rachunkowe.
Rachunek zysków
Wiem, że wielu właścicieli biur rachunkowych obawia się zaproponowania klientowi czegoś, za co będzie on musiał dodatkowo zapłacić. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że za dodatkową opłatę dostaje wiele różnorodnych i pomocnych funkcjonalności. To są ważne elementy, które wspomogą jego biznes.
Poza tym pamiętajmy, że większość klientów i tak płaci za dostępy do różnorodnych narzędzi, np. do wystawiania faktur. Zamiast tego mogą dostać nie tylko te funkcje, ale także inne, których potrzebują, w jednym miejscu, w którym mają również kontakt z biurem rachunkowym. To w ostatecznym rozrachunku oszczędność czasu i często także pieniędzy.
Jednak zanim zaproponujemy SMARTduet klientowi, warto przeanalizować jego sytuację. Czy rzeczywiście jego biznes wymaga dodatkowych funkcji? Czy na przykład nowe możliwości, takie jak rozliczanie wyciągów bankowych, mogą usprawnić jego codzienną pracę? Mogą mu pomóc w prowadzeniu biznesu. Czy jest szansa, że dostęp do wybranych funkcji SaldeoSMART oszczędzi jego czas? Jeśli tak – warto pokazać te możliwości i opowiedzieć o tym, jak mogą zmienić jego codzienność. Klienci biur rachunkowych naprawdę oczekują od nas, właścicieli, księgowych, wsparcia i doradztwa. Nie bójmy się nim służyć.
Dla kogo jest SMARTduet?
W naszym biurze rachunkowym na pewno będziemy opowiadać o SMARTduet wszystkim nowym klientom. Pokażemy, jakie korzyści może im przynieść cyfryzacja procesów księgowych. Zapytamy o potrzeby i wspólnie zastanowimy się, jak SaldeoSMART może wspierać ich pracę i która z funkcji może realnie usprawnić biznes.
Dodatkowo mam w planach rozmowy z kilkoma klientami, którzy – jak widzę – mają większe potrzeby. Obserwuję ich biznes i wiem, że przydałby im się na przykład obieg dokumentów. Teraz będą mogli mieć do niego łatwy dostęp. Ten obieg ułatwi im pracę, da nowe możliwości, oszczędzi czas. Za to – jestem przekonana – większość właścicieli firm bez wahania zapłaci dodatkową opłatę. [od redakcji: Możliwość zaoferowania klientowi obiegu dokumentów zależy od ustawień, jakie w SaldeoSMART ma dane biuro rachunkowe]
Duże firmy i aktywni mali przedsiębiorcy
Czy będziemy rozmawiać tylko z dużymi firmami? Niekoniecznie, choć SMARTduet na pewno sprawdzi się w większych firmach, które mają dużo dokumentów. Myślę, że bardzo może im się przydać rozliczanie wyciągów bankowych przez AI, generowanie płatności, obieg dokumentów. Ten obieg jest właściwie niezbędny w każdej firmie, w której dokumentami zajmuje się kilka osób. Rozliczanie płatności daje przedsiębiorcom bieżący wgląd w ich sytuację finansową. A to jest bardzo pożądana funkcjonalność. Dodatkowo w SaldeoSMART jest opcja raportowania po wymiarach, kategoriach itd. Świetne narzędzie dla tych, którzy lubią się bawić swoimi danymi, analizować, sprawdzać, jak kształtują się koszty. Na co przeznaczane są pieniądze. Który kontrahent jest najbardziej dochodowy. I tak dalej.
A co z małymi podmiotami? Nawet jednoosobowe działalności gospodarcze, które generują bardzo dużo faktur, mogą skorzystać na SMARTduet Bardzo aktywny przedsiębiorca, który ma wielu kontrahentów, może w pewnym momencie poczuć potrzebę zatrudnienia jakiejś osoby, która będzie dbała o jego dokumenty. Uporządkuje płatności, sprawdzi zobowiązania. Skorzystanie ze SMARTduet może pomóc mu uporać się z zarządzaniem dokumentami w pojedynkę. Dzięki temu nie będzie musiał zatrudniać pracowników.
SMARTduet. Czy to się w ogóle opłaca?
Mogę sobie wyobrazić, że teraz część właścicieli biur rachunkowych myśli – i po co mam sobie brać taki kłopot na głowę? Przekonywać kogoś, tłumaczyć, edukować.
Otóż po pierwsze – moim zdaniem edukowanie rynku jest jednym z zadań księgowych. Tak samo jak ułatwianie pracy przedsiębiorcom. Jeśli mam dostęp do technologii, które mogą wesprzeć biznes, powinnam o nich opowiadać. Dzięki temu wzrośnie moja wartość jako doradcy i partnera biznesowego. A to, że mam w ofercie najnowsze technologie, podnosi konkurencyjność biura.
Po drugie – na SMARTduet warto spojrzeć z perspektywy czysto biznesowej. To jest po prostu oszczędność dla biura rachunkowego, które będzie mogło optymalnie wykorzystywać swoje kredyty w SaldeoSMART.
Okres testowy
Bardzo mi się podoba, że każdy klient może korzystać testowo i bezpłatnie z tego rozwiązania przez 10 dni. To wystarczający czas na to, by poznać funkcje SaldeoSMART i ocenić, czy i w jaki sposób wpływają na biznes, na codzienną pracę, na kontrolę nad budżetem czy zobowiązaniami.
Zatem – nawet jeśli nie jesteśmy pewni, że nasz klient rzeczywiście potrzebuje jakiejś funkcjonalności, możemy mu zaproponować przetestowanie rozwiązania. W panelu SMARTduet przedsiębiorca dostaje dostęp do wielu filmików, pytań i odpowiedzi, może więc bardzo dobrze poznać produkt i teoretycznie, i praktycznie. Moim zdaniem prawdopodobieństwo tego, że po okresie testowym klient wybierze pakiet, jest o wiele wyższe niż byłoby, gdyby taki czas testowy nie był dostępny.
SMARTduet nie jest dla wszystkich. Ale na pewno jest dla biur rachunkowych, które znają swoją wartość i wiedzą, co proponują klientowi. Jest dla biur, którym zależy na tym, by wyprzedzać potrzeby przedsiębiorców. By proponować im nowe rozwiązania, które wspierają prowadzenie biznesu. Jest w końcu dla biur, które mają dobre, oparte na zaufaniu relacje z klientami. Cyfryzacji nie da się zatrzymać. A dzięki SMARTduet możemy pomóc naszym klientom pracować efektywniej i w oparciu o sprawdzone rozwiązania. Ja jestem na tak.